Skönhet för henne

Nu börjar julen närma sig och det är dags att börja fundera ut vad som ska ges till alla nära o kära i julklapp. Själv bara älskar jag att gå och kolla på julklappar och fundera ut vad jag ska köpa.

Här kommer lite tips till dig som inte riktigt vet vad du ska köpa eller kanske vad du själv kan önska dig. Först ut är skönhet för henne.

julklappstips skönthet för henne


Fluffdröm

pepe floral cocktail dress


Vilken fluffdröm. Denna
cocktail klänning skulle vara helt perfekt för säsongens finare tillställning. Tänk er att dansa runt i den på nyårsafton. Skulle känna mig som en prinsessa.


Bild: Asos

Dagens fråga

Vad vill ni läsa om på min blogg? Förslag på inlägg, teman, osv.


 

Ögonen går i kors

Oj oj oj vad klockan är mycket. Måste i sängs snarast. Ögonen börjar gå i kors. Har arbetat framför datorn hela dagen, ända tills nu faktiskt. Kan säga att jag haft en del att göra. Hela dagen har ägnats åt hemsidan jag håller på att skapa åt ett företag. Det är inte det lättaste. Tiden bara rinner iväg. Men nu får det vara nog för idag.


Hoppas ni förlåter mitt frånvarande på bloggen. Lovar att bättra mig när det lugnar ner sig lite.


Andy Warhols Marilyn Monroe

monroe 


Har länge kollat in dessa snygga Marilyn Monroe tavlor av Andy Warhol.  Jag bara älskar pop art-stilen. Kombinationen av färgerna och porträttets enkelhet. 

Hittade
denna sida när jag letade runt efter återförsäljare av tavlan. Här kan man själv leka och välja färger på alla delar av tavlan.








Så fruktansvärt orättvist

Livet kan vara så fruktansvärt orättvist. Hittade denna blogg idag och sedan dess kan jag inte sluta tänka på Emilia. Jag önskar, hoppas och ber för att hon ska överleva. Mirakel och under har skett och jag ber för att det ska ske här. Jag är imponerad av denna lilla tjej. Så stark och modig.

Emilias blogg ger en en tankeställare. Livet är skört och ska inte tas för givet. Så lova mig, ni som läser detta, ta inte livet för givet. Ta hand om er och era kära.


Julgran

julgran

I dag kom den efterlängtade lönen. Men det gäller att hålla i slantarna. De ska räcka till mycket, massor julklappar  och födelsedagspresenter.

Tog en kort sväng på stan i eftermiddags och inhandlade en julgran. Granen blir enkel. Klarar inte riktigt av en massa krimskrams. Glitter är förbjudet i min gran. Har inhandlat julgranskulorna i vitt och guldbeigt.  Ohhh vad jag älskar julen, så mysigt.

dagens dröm 23 nov

dagens dröm 23 nov

Svart, grått och vitt är definitivt de färger som jag fördrar i höst. Kanske kan verka lite tråkigt, men så snyggt enligt mig. Idag skulle jag gärna vara iklädd denna outfit. Klänningen ser så skön och mysig ut. Fickorna är pricken över i:et.

Drömjobben

Blev utmanad av Sandra att lista mina fem drömjobb. Utan inbördes ordning.
  • Utställningsproducent på Världskulturmuseet
  • Chefredaktör på nån rolig och glamig tidning
  • Bröllopsplanerare
  • En kvinnlig Micael Bindefeld
  • Moderedaktör

Det är bara att höra av dig om du har jobbet för mig. =)


Over the knee

knästrumpor från asos


Ingen har väl missat att det är klänningar som gäller i höst/vinter både till vardags och fest. Klänningen är kanske inte det ultimata plagget när det är kallt ute. Men med ett par strumpbyxor och ett par knästrumpor över är du fit for fight för kylan. Asos har fått in en hel del godingar när det gäller knästrumpor. Priserna är mycket plånboksvänliga, ligger mellan 54 och 108.

Efterlysning.... Vill ha

går klänning vero moda


Hittade denna klänning på Vero Modas hemsida. En variant av alla "a-linjeformade hängsleklänningar" som kanske skulle funka på mig. Stor byst och a-linjeformade klänningar är ingen bra kombination. I alla fall inte på mig. Ser ut som att man är fem nummer större än vad man är.

Var på Vero Moda här i stan, men kunde inte se den. Typiskt. Är det någon av er som sett den?













Vill ha

vill ha från skopunkten höst vinter 2006

Skopunkten har en hel del fina skor just nu. De kanske inte är helt lämpade för regn, rusk och snö, men får hoppas på massor fina höst och vinterdagar. Fina är de i alla fall.

Ännu en vecka är slut

Nu är helgen snart slut och jag har kommit hem från jobbet. Är riktigt trött, så det blir en nog att gå till sängs snart. Imorgon börjar en ny arbetsvecka.  Tiden går så snabbt. Snart är det jul. =) Apropå jul, nu är det bestämt, den 4 december blir det julshopping i Stockholm med Kattis. Ska bli så kul. Längtar något grymt efter att träffa henne.

Jobb jobb jobb

Jag lovar uppdateringar kommer när helgen är över. Hoppas ni står ut. Nu är det dags att åka och jobba.

Hoppas ni haft en riktigt trevlig helg. Kram på er.

Torsdag

dagens 16 nov

Idag var det jobb nästan hela dagen. Kom hem för ett par timmar sedan. Tänkte jag skulle visa en dagens innan jag kryper till kojs.

  • Skinnjacka, Cubus
  • Vit topp, Vila
  • Beige kofta med "träknappar", H&M
  • Mörkblå jeans, Sisters
  • Svarta "herrskor", Vagabond
  • Sjal, loppisfynd


Katja

katja väska från indiska
Var en sväng på stan igår och var tvungen att kolla in denna väska från Indiska, som så många har bloggat om. Jag behöver en snygg och lite större svart väska, och denna ser ju jättefin ut. Den var lika fin i verkligheten, men är kanske i största laget. Annars är det en bra investering. Av egen erfarenhet vet jag att Indiskas skinnväskor är mycket slitstarka och håller mycket länge.


Letade även efter kuvert/dataväskan jag bloggat om tidigare. Har hört efter i tre Wedinbutiken, men ingen av dem hade fått in dem eller visste något om den. =( 
Någon av er som sett den i butik?

Dagens outfit

dagens 14 nov
Idag blev det bekväma mysiga kläder. Stickad grå klänning från Indiska, svarta mönsterstickade strumpbyxor och ett par benvärmare. Det blir kallt om fötterna när jag måste ha öppen balkongdörr för min lilla älskling.


Nu är det dags att krypa till kojs, ny dag imorgon.


Vintermys

vintermyskläder inomhus

Nu är kylan här.  Bara snön som fattas för att det ska bli riktig vinter. Själv skulle jag vilja mysa runt i dessa kläder när snön faller ute. Okej halsduken blir kanske för varm att ha inomhus, men den ser ju så skön och gossig ut.

  • Grå stickad klänning från Topshop, med långa mysa ärmar. Dessutom bruten och insydd under bysten, vilket passar oss lite storbystade lite mer.
  • Vita leggings från Shopbop. Ser så där lagom gammaldags coola ut.
  • Grå långa ullstrumpor från H&M.
  • Berlockhalsband från H&M.
  • Sist men inte minst, den mysiga halsduken med garnbollar på från Juicy Couture.




Designat blogg

Idag har jag designat om Lottisins blogg. Vad tycks?


Kuvertväska till datorn

dataväska


Såg denna datorväska hos
Engla. Så snygg och enkel. Har inget fodral till min laptop, så det passar ju alldeles utmärkt. Kostar dessutom bara 129 kronor. Blir nog en sväng till Wedins imorgon.

Garnbollar

plagg med bollar på
Från vänster: Kofta från Shopbop, halsduk La redoute, Mössa Svea, kofta HM


Jag gillar garnbollar. Tyvärr gapar garderoben tom när det gäller plagg med garnbollar. Men det ska jag snart råda bot på. Ska pyssla lite i helgen och piffa till lite plagg.  Bland annat blir det nog några garnbollar. Kommer ni ihåg hur man gjorde garnbollar som liten. Annars finns den en beskrivning med jättesöta bilder hos
Pettson. hur du gör en garnboll

 




  

Så snygg hatt. I love. I want.

Euginia Kim hatt

Värmande under

långkalsonger
1. Primp, Shopbop   2. Frank Dandy   3. Åhlens, tjej  4. Åhlens, kille



Brr sitter och huttrar här i soffan under täcket. Har inte fått upp värmen än, även om det är knappt en timme sen jag kom hem från jobbet. Kan inte säga att det är jättevarmt på jobbet och när man kom ut i friska luften var det ännu värre. Brrr vad kallt det var. Hade önskat mig ett par av dessa under.

Dagens fråga

Vilken är er favoritaccessoar? 



 

Värm dig med kabelstickat

kabelstickat

I höst och vinter ska du värma dig med med kabelstickat. Klassiskt fint och mysigt på en och samma gång.
Koftan från Paul Smith Pink Label ser lagom preppy och fin ut. Halsduken och mössan från Asos värmer ser ut att värma bra i vinterns kommande kyla. Guldkornet bland kablarna är definitivt koftan från Trovata. Toggle-knäppning, luva och skärp i midjan. Oj oj oj, vad den ser mysig och skön ut. Består av 35% rayon 29% lambswool 20% nylon 8% angora 8% cashmere. Låter inte helt fel. Den grå koftan från Ya Ya skulle passa bra i min garderob. Har faktiskt ingen grå kofta, så den är mer än välkommen.


Bilder från: Net-a-porter, Revolve clothing, Asos, Style, Shopbop

Mitt hår

Jag har fått lite frågor om mitt hår och önskningar om bilder på det. Så här kommer det. Är ganska nöjd med mitt hår, har nog världens mest lättsköta hår. Ser i stort sett nästan jämnt ut så här när jag kliver upp ur sängen. Håret är helt ostaylat nedan, har endast sprayat i lite vatten i det. Vattnet gör att lockarna går i hop lite och inte ser så risigt ut. Enda nackdelen är min virvel jag har. Självklart är hårfärgen inte naturlig. Den som är naturligt snyggt blond kan skratta sig lycklig. Själv är jag numera blondråttfärgad. Funderar på att bli mörkbrun nu till vintern. Vad tycker ni?
mitt hår

Viktor & Rolf för HM

Imorgon är det dags. Imorgon släpps den. Självklart är det Viktor & Rolfs kollektion för HM jag pratar om. Har kollat igenom bilderna på kollektionen om och om igen, men det är inte mycket jag fastnat för, med undantag för trenchcoaten. Den skulle jag mer än gärna vilja ha. 

Närmaste HM butik som har fått äran att sälja kollektionen är citybutiken i Linköping. Kan tänka mig att det kommer vara en del folk där. Bara tanken på att trängas med massor med folk, nej usch. Annars skulle det vara kul att se och känna på kollektionen. Kollektionen ser jättefin och väldigt välsydd ut, även om den inte föll helt i min smak.

Jakten har börjat


klänningar till jul o bröllop

Nu har jakten börjat. Letar efter den perfekta klänningen till bröllopet jag ska gå på i vinter. Det är nu även bestämt att det blir nyårsfirande i stockholm. Så behöver en klänning till det med. Jag älskar att klä upp mig och göra mig så där riktigt fin. O längtar.

Den
svarta klänningen från Asos är väldigt enkel och har korsbelagda band i ryggen som är dekorerade med strass. Dock är kanske svart inte helt uppskattat på bröllop. Får fråga bruden. Den bruna fluffdrömmen från Rachel Roy är bedårande vacker. Den skulle jag verkligen inte säga nej till. Den lilla guldiga med söt rosett kom från Asos. Nästa bruna dröm kommer från Development. Så vacker. Oj oj vilka fina detaljer. Vill ha! Nästa söta jersey babydoll klänning är från Asos. Gillar rosetten.

Vad har ni för tips? Förslag på klänningar? Vad skulle ni ha på er?

Justin timberlake

justin timberlake


Den 19 juni smäller det.

Idag släpptes biljetterna till Justin och jag var bara tvungen att få tag på några. 

YES jag lyckades.






 

Underbar helg

Vilken underbar helg.
Helgen började i fredags med att två vänner la fram sitt ex-jobb. Grattis till den stundande examen.  På kvällen var det lite firande med den ena av dem. Mycket trevligt.  Vi fick dessutom världens bästa service av personalen. Tack till er.

I lördags var det tjejmiddag här. Fläskfile med potatisgratäng bjöd vi på. Det var uppskattat. Efter middagen slöt några fler upp. Bara tjejer och en kille, ni kan ju tänka er vad han fick höra. Lite kul, men vid det här laget är han nog van. ha ha. Kvällen slutatde på Kårhuset. Oj oj oj vad kul vi hade och vad vi dansade. Idag är det kanske inte lika kul. Har mer eller mindre befunnit mig  i en dvala idag. Är nog dags att äta något snart.

Hoppas ni haft en trevlig helg.
Kram på er


brrr

vinterjackor
Fy vad kallt det är ute. Dags att införskaffa en riktigt rejäl och varm vinterjacka. Det värsta är att jag ser ut som en boll med de på. Men funktion får väl gå före snygghet denna gång. Dessa tre jackor ser helt okej ut. Det är svart som gäller. Den första kommer från Coola Anna, men lite detaljer i rött. Den andra är från Peak Performance och den tredje från Svea. Ska nog ta en sväng ner till stan o se om det finns några snygga och varma jackor. 

bilder från: Nelly, JunkyardStadium 

dagens 2 nov

dagens 2 nov
Tänkte att det kanske var dags för en dagens. Hade velat haft klänning och stövlar idag, men det tillät inte min onda tå. Stövlarna och strumpbyxorna klämde alldeles för mycket på tån. Aj aj. Istället blev det:

Svarta byxor från HM
Grå tröja med knytskärp från HM
Kofta från MQ

Ute:
Mina nya skor från Vagabond
Skepparkavaj från MQ




Vinterns första

Nu har vinterns första snö kommit. När jag vaknade i morse och tittade ut fick jag en liten chock. Det var vitt på marken och det snöade fortfarande. Jag har inte riktigt fattat än att det är höst och nästan vinter. Dags att börja klä sig lite varmare. Måste införskaffa en vinterjacka och ett par vinterskor. Kan vara på sin tid nu. Har kollat in dessa vinterskor från Vagabond. Frågan är: bruna eller svarta?

vinterskor från vagabond