Onsdag

100632-153
Graderna stiger ute och snön har nästan smält bort. Så det blir nog invigning av min cape idag. Hoppas att jag inte kommar att frysa allt för mycket.

Dagens kläder:
Jeans, Lindex
Vit farfarströja
Stövlar, Skopunkten
Cape, Cubus
Skinnväska, Indiska



ps. får nog bli någon mer tröja under för säkerhetens skull.




Sista reafyndet

100632-149

Capen är snygg och het just nu. Själv har jag spanat länge efter en. Nu har jag slagit till. I veckan fyndade jag denna från Cubus. Så nu väntar jag bara på lite varmare väder så jag kan få börja använda den.

Trenchspanning




trenchen

Spanningen pågår för fullt. Är ute efter en snygg trenchcoat till våren. Klassiskt, stilrent och enkelt. Kan förgylla och hota up vilken tråkig outfit som helst. Trenchcoaten med 3/4 ärm från
H&M ser väldigt fin ut. Dessvärre säljs den endast i storstäderna. Den bruna och svarta från La Redoute ser också väldigt fina ut. Har du tips på snygga trenchcoats?

Frisörbesök

100632-147
I morse var jag hos frisan. Äntligen säger mitt hår. Det var alldeles för länge sen. Desstom ska jag ju på bröllop på lördag och då vill jag ju vara fin. Håret är lent, blankt och alldeles rakt nu. Känns lite ovanligt. Men det är väl en vanesak.

Begär

100632-146100632-145


O jag är kär. Bara måste ha
dessa skor från Asos. Frågan är guld eller silver? Båda är ju fint och jag kommer definitivt att investera i både ett par silver- och guldballerina. SÅ vad tycker ni: silver eller guld?

Jobb hela helgen

Jobbar hela helgen dessvärre, men är tillbaka imorgon. Då lovar jag uppdatering.

Kram på er

Rea fynd


100632-144

Sprang på dessa rea-fynd i onsdags. Har spanat på dem länge, men av nån anledning har jag aldrig slagit till. Nu var det halva reapriset och jag kunde inte låta bli längre. Rena fynden med andra ord. Sammanlagt fick jag ge 126 kronor.

Halsband

100632-143




Fick detta fina halsband av min vän i tisdags. I lov it. Så fint. Hon vet precis vad jag tycker om och vad som passar mig.












 


Tisdag


100632-141
Nu ska jag snart bege mig ut i snöovädret. Det vräker verkligen ute just nu. Gäller att klä på sig ordentligt. Snålar inte med kläder idag. Hatar att frysa.

 * Svart polo med puffärmar, HM
 * Kofta, Manoush
 * Svarta jeans




ps. kom på att jag inte äger några vinterskor. Får nog bli en sväng på stan med.




Torra och nariga läppar

Hjälp efterlyses. Mina läppar har blivit alldeles torra och nariga. Använder för närvarande Elisabeth Arden's Eight Hour Cream, men den verkar inte hjälpa. Vad gör, vad använda? Har ni några bra tips som hjälper.

Glänsande vårskor

Något som jag definitivt kommer att investera i till våren och sommaren är skor i silver och guld. Känns fräscht, snyggt och lagom coolt.


vårskor i silver och guld

1.
Silvriga tygskor från Soft Grey. Kostar 379 kr hos La Redoute.
2. Dessa fina guldballerina kommer från Have2have. Finns även i silver. 150 kr.
3. Härliga ballerinaskor i silver från La Redoute. 289 kr.
4. Guldballerina med rung tå och tygrosett. Från Haléns. 199.90
5. Silvriga ballerinaskor från Repetto. Rund tå med rosett. Finns hos La Redoute för 1 219 kr.
6. Denna ballerinasko finns i både silver och guld hos Haléns. 179.90 kr
7. Spetsig ballerina i silver från Haléns, 249 kr.


Halsbandet kommer från HM

Dagens vill ha


100632-137

Kollade igenom HM divides nya kollektion som många bloggat om. Gillade temat Beauty and the geek. Känns så rätt. Fanns en hel del snyggt. Det jag fastnade helt för är den guld-beiga zip-jackan ovan. Självklart finns den inte till försäljning. Så typiskt. Hoppas den kommer in. Tänk er den, ett par vita jeans och ett par bruna sandaler i vår/sommar.

Shake it

Musik ska spelas på hög musik. Så högt att man bara måste upp o shaka.

Lånade hem mammas datorhögtalare idag och nu strömmar det ut massor bra musik på hög volym. från min bärbara. Perfekt till festen imorgon. Vilket humörhöjande bra musik på hög volym kan vara. Inte för att jag är down idag, idag är jag på topp.

Dagens låt:
Jamelia - Beware of the dog

Äntligen helg

Inte för att denna vecka har varit lång eller jobbig för fem öre, är jag så glad att det äntligen är helg. Om en timme kommer Linda. Saknar dig ju massor nu när du inte bor i stan. Så ikväll blir mat och film hos Jessica. Ska blir riktigt mysigt.

onsdag

070117
Då var det dags att snart bege sig till jobbet. Blir en skön och kort vecka. Har varit bortskämd med att vara ledig tre dagar nu.


* Lila skjorta med gigantiska puffärmar
* Svart lackskärp
* Svart sammetväska med skinn- och gulddetaljer
* Svarta denimjeans







volanger är fint, men inte i midjan på mig

 
När jag så
denna förklädesklänning blev jag helt förälskad i den söta skjortan under. Tycker inte alls om när de visar klädkombinationer där inte alla delas finns att handla. Så när jag äntligen såg att skjortan kommit in blev jag överlycklig. Men vad ser jag då. Det är volang från midjan och neråt. Passar inte alls min kroppsform. Typiskt.





Längtar. Den 19 juni smäller det.

 Justin Timberlake - Sexyback

justin sexyback

Funderar .... saknar bloggen

Funderar på att börja blogga igen. Saknar den faktiskt lite. Få utlopp för det jag tycker är kul - mode, "kändisliv", layout och att fixa o trixa i Photoshop. 

Får se hur det blir. Börjar lite smått.