Flyttpaus

Snart, alldeles snart bär det av till Jönköping. På torsdag går flyttlasset, och fram tills dess är det fullt upp med jobb, städning, packning och så lite hej då till vännerna. Tyvärr kommer det nog ta nån vecka innan jag får internet installerat i nya lägenheten, så tyvärr (igen) så kommer det nog inte bli så mycket uppdateringar på bloggen. Jag återkommer så snart jag kan.

Ha det så bra så länge.

Kram på er.


ps. Så länge kan ni  fundera  och svara på :
  * vad ni tycker om bloggen - Bra/dåligt, vad som kan göras bättre, vad som saknas, osv.
  * om ni vill veta något om mig.


H&M

100632-366
bild:
HM

Nytt snyggt hos H&M. Diggar senapsfärgen som accent i höst. Knästrumpor + strumpbyxor ser ut att bli en stor trend i höst. Snyggt på dem det passar på. Tveksam på mig själv. Diggar även starkt kombinationen mellan olika material, stilar och utseende, såsom stickat möter läder och  "glansiga material", romantiskt möter rock,  -  det mjuka mot det hårda.

Senaste tidens shopping

100632-364
Älskar höstshopping. Finns så mycket fint då. Detta har fått följa med mig hem den senaste tiden.

- Mc-tröjjacka från HM. Mycket nöjd. Troligen en favorit i höst.
- Tweedkjol med hög midja och hängslen. Gina Tricot.
- Parkas. Älskar balllongmodellen nertill. HM

Ohh vad jag är nöjd med mina köp.

Konstaterande.

Att flyttpacka och flyttstäda är inte kul. .


Duffelbeställning

Zooma

Tack för tipset
Angelica. Just nu får man 50 % rabatt på en vara hos Ellos/Josefssons. Erbjudandet gäller bara på höstsortimentet och ordervärdet måste vara 200 kr efter avdragen rabatt. Precis som Angelica passade jag på att beställa duffeln. Har länge velat ha en duffel men inte hittat någon som passat. Så nu håller jag tummarna för denna. Jag valde den rutiga, ser riktigt höstig och fin ut. 

Snygga visitkort

100632-363

foto: JohnLook.com

Designern Diane von Furstenberg lanserar i höst tillsammans med JohnLook.com en kollektion med visit- och  och korrespondenskort. Designen består utav ett vintagemönster som Diane använde flitigt under 70-talet. Korten, som är skapade för oss svenskar, blir dina för 1500 kr (för 100st).

Så här säger hon själv:
Jag har alltid imponerats av svensk design. Det är ett privilegium att få ha med ett av mina mönster i detta samanhang 


Dagens wish

100632-362
Idag har jag ledig dag och funderade ett tag på att ta en shoppingtur till huvudstan. Men tyvärr hinns det inte med. Idag står det packning, packning och städning på schemat. Tiden närmar sig och snart bär det av.

Det här hade jag i alla fall velat strossa runt i, i Stockholm.
- Skinnjacka,
Fifth avenue shoe repair
- Topp, Topshop
- Armband, Topshop & Cocoo 
- Jeans, Acne hep
- Patchworkväska, Miu Miu
- Boots, Vagabond

Efterlyses: Bra webbutiker.

Tips på bra webbutiker med snygga kläder mottages gärna. Vilka är dina favoritwebbutiker?





Biker-jacka

100632-360
Såg denna biker-jacka på
Englas blogg. Så snygg. Jackan kommer från Mangos outlet. Vågar man sig på en beställning.  Är det någon som har beställt därifrån? Sen är ju frågan hur de är i storlekarna. Jackan finns i svart och kostar  bara 59.95 euro. Perfekt!

Indiska vinteraccessoarer

Var inne på Indiska för några dagar sedan och la märke till att de redan tagit fram vinterns accessoarer. Kanske lite tidigt. Får hoppas att kylan inte kommer riktigt än, men kan ändå inte låta bli att längta lite, tills man kan gå runt i denna fina och mysiga basker eller detta  "hårband" för att  värma öronen.

Lördagkväll

100632-250
Då var det äntligen lördagkväll. Ikväll blir det party här med jobbarkompisarna och sen utgång. Kul kul.
Kör på en repris ikväll. Vila-klänning, pump, leggings och kuvertväska. Nu är det skynda skynda. Hoppas ni har det super ikväll. Föresten, vad har ni för ikväll? Tell me.

Inspiration från stockholms gator

100632-359
bild:
stockholm streetstyle, The Sartorialist

Snyggt snyggt snyggt från stockholms gator. Älskar att kolla på streetstyle. Sån inspiration. Vad inspireras du av?

Snygga armband

100632-358

Jag diggar
Cocoos smycken. Cocoo har nu fått in massor nya snygga armband. Själv är jag mest sugen på detta armband, men skulle gärna ta emot alla ovan. Vilken är din favorit?

Numera kan man även handla på faktura utan extra kostnader och så bjuder de på frakten. Mycket nice.

Fjäderörhängen

100632-357
Cecilia B Jonsson bloggade om dessa örhängen från Topshop för ett par dagar sedan och oj vad snygga de är. JAG VILL HA! Skulle passa perfekt i höst.

Någon som sett om de finns kvar i butik?

Regnbågens färger

100632-355

Lindsays ursnygga randiga klänning finns nu som look-a-like hos
Asos. Den blir din för ~522 kr + frakt.

frisörbesök

Imorgon är det dags för mig att boka frisörtid. Verkligen på tiden. Behövs både klippas o färgas. Råttfärgad utväxt är inte så vackert. Skulle vilja göra något nytt med håret. Har du några förslag?

Hösten enligt: House of Dagmar

100632-351
bild: House of Dagmar

Nyckelord: Stickat, skinn, dova färger, blanka tights, accentfäger - senapsgult, rött, lila

I Dagmars höstkollektion blandas det mjuka med det hårda, det bylsiga med det smala, det dova med det starka. Dagmar är starkt förknippat med stickat, vilket är extra het i höst. I höstens kollektion ges det även plats för skinn - skinnjackor, skinnkjolar ... - som också är en av höstens trender. Det jag gillar mest i Dagmars höstkollektion är hur de kombinerar de stora stickade koftorna och klänningarna med glansiga tights, siden och läder. Det hårda möter det mjuka.

Stickat

100632-353
Stickat är en stor trend i höst. Varje höst kommer det massor stickade plagg och likaså denna höst. Skillnaden är att det stickade känns extra hot i år. Det finns många stickade godbitar just nu, allt från tröjor och klänningar till massor accessoarer. Så mysigt och snyggt. Jag kommer definitivt satsa på stickat i höst. Du?

- Stickade koftar och accessoarer,
House of Dagmar
- Lös polokrage, La Redoute
- Lila klänning med puffärm, Ellos
- Ribbstickad tröja, Topshop
- Stickad väska med skinnimitationsdetaljer, La Redoute
- Ribbade ulleggings Missoni.

mode + musik

100632-349
... är lika med urcoola och snygga hörlurar från
WESC. Klädmärket WE har kommit med en kollektion hörlurar. Tycker de stora är riktigt nice, men kanske lite svårburna på mig. Men ett par små chockrosa in-ear skulle ju inte vara fel. Spana in resten här!

Hit eller diss

100632-348


Mörkt eller ljust? Hit eller diss?


Mischa Barton har gått och blivit mörkhårig. Vad tycks? Tycker nog att hon passar bättre i sin ljusbrun/blonda färg. Denna mörkbrun-röda färg gjorde henne totalt blek, vilket inte ser så smickrande ut.








 


lackad stövel

100632-346
Såg
dessa stövlar i svart lack på Cecilias blogg och oj vad snygga de är. Ännu snyggare på. Måste ta och spana in dem. Stövlarna kommer från Vagabond och går på 1000 kr.

Paraply a la Rihanna

100632-345
bild:
Totes

Många är kändisarna som skapar egna klädkollektioner. Nu har Rihanna varit i farten. Passande har hon lanserat en egen kollektion med paraplyer, efter sin stora hit "Umbrella". Klassiska eleganta paraplyer. Vem vill inte vara chic i höstens rusk.

Top 5 - Augusti

100632-342
bild:
Net-a-porter, Shopbop, Vagabond, Tritoni, Ebay

Nu är augusti här och hösten närmar sig. Finns mycket fint till hösten som jag vill ha. Själv älskar jag höstklädernas intåg. Alla snygga jackor, mysiga koftor och tröjor, härliga accessoarer. Som ni kan se så gillar jag även färgen svart, vilket jag gärna kombinerar med orange, mörklila och grönt i höst.

 I hösten vill jag vandra runt i ett par snygga boots  och med en patchworkväska på armen. Denna från MIU MIU, i lackat patchwork, är bara WOW. Letar även febrilt efter en snygg smidig skinnjacka, gärna i denna model.

En bild....

100632-340
bild:
Stockholm streetstyle

.... sägger mer än tusen ord.
Så enkelt, så rätt, så snyggt. Kombinationen känns så rätt.  Älskar hur hon kombinerar lacktightsen med remsandalerna, som för övrigt är hur snygga som helst.

ps. skulle inte säga nej till de där benen.

I'm back

Då var man tillbaka. Synd bara att det det fina vädret verkar komma nu. Men jag hade det ganska skönt på Gotland ändå. Älskar sommaren där. Så vackert. Skönt att bara vara och ta det lugnt. De första dagarna spenderades i Visby. Fest, sol och shopping. Shoppingen var väl inget vidare, mest rea-plagg som ingen vill ha. Utekvällerna var "galet" kul. Ha ha. Gute var helt proppat och Melody Club var grymma. Resten av semestern spenderades hos pappsen (mitt på Gotland).

Imorgon är det dags att återgå till jobbet.


Liten bloggpaus

Som ni märkt har uppdateringarna inte varit så många de senaste dagarna och tyvärr kommer bloggen att gå på sparlåga de nämaste dagarna med. Blir en liten bloggpaus. Ni vet, semestertider. Men är tillbaka om några dagar.
Hoppas ni är kvar då. =)

Kram på er.