Bloggpaus

Jag har bestämt mig för att ta en paus från bloggen ett tag. Just nu känns det rätt i alla fall.
(Har ni frågor, eller undrar över något så går det alltid att kontakta min mail. )


Hoppas ni får en trevlig och mysig jul och ett roligt nyår. Kram på er så länge.

kalas hela helgen lång

min svarta klänning från gina
Nu bär det snart av till Gotland. Måste bara ner en kortis på stan först och inhandla de sista födelsedagspresenterna.

Syster och pappa har nämligen tajmat in det så bra att fylla jämnt samma år, dagarna efter varandra och om inte det räcker så är det samma månad som jul. D.v.s. jag blir lite smått bankrutt.

Så här har jag typ tänkt ut att se ut i alla fall. Det får duga.

Kommer troligen inte ha möjlighet till att blogga där ifrån. Så ha en bra helg. Ses på onsdag igen. 








 


Julklappstips till pojken

Julklappstips till pojken


Här kommer lite julklappstips till pojkvännen, bror eller vän.

Julshopping i storstan

lila skjorta från gina
I måndags var jag i Stockholm och julshoppade. Det var riktigt lyckat. En heldag på stan med bästa vännen. Hittade dessutom en hel del julklappar och födelsedagspresenter. Så skönt.

Sprang på denna skorta på Gina Tricot. Hade jag bara haft pengar att slösa på mig själv hade den absolut fått följa med mig hem. Gillade den lila färgen, ballongärmarna och knäppningen i halsen. Kanske ska ta och önska mig den i julklapp. Så får det nog bli. 




 


Förlåt

för dåligt bloggande de senaste dagarna. Det jobbiga är att jag inte kommit in på webblogg. Mycket skumt. Men nu verkar det vara fixat. Skönt.

Årets första julbord

klänning gina tricot

Idag är det dags för årets första julbord. Det är jobbet som bjuder. Ska bli  kul att träffa jobbkollegorna utanför jobbet.

Vet bara inte riktigt vad jag ska ha på mig. Hmmm, undra hur fint kläd man bör vara. Funderar på denna klänning, fast i svart eller rött. Vad tror ni? 







 

Första advent


värmekyrkan
Idag är det äntligen första advent. Stjärnorna är tända i fönstrena, glöggen hemhandlad och lussebullarna är snart bakade. De där mysiga och härliga julkänslorna börjar infinna sig. Så härligt.

Lite kort fakta: Advent kommer från latinets advéntus och betyder ankomst och faller in söndagen mellan 27 november och 3 december. Ankomst man syftar på är Herrens. Denna dag tänds enligt traditionen det första ljuset i adventsljustaken och första luckan i julkalendern öppnas. Enligt Susning.nu finns även världens största adventsljusstake i Norrköping. Denna stad är så vacker i juletid. Staden är täckt av ljus. Ska ta o gå ut och fotografera lite nån dag så ni får se hur vackert det är.


Huvudsaken

Huvudsaken är att man håller huvudet varmt när det är kallt ute. Det fick jag lära mig som liten. Varm om knoppen = varm om kroppen. Så visst är det tur att det finns så mycket fina mössor att välja mellan då. Okej än har inte den riktiga kylan kommit, men det skadar ju inte att vara redo.

mössor för alla

1. 
Ridhat med päls, Topshop
2. Röd/svart randig toppluva. Resteröds
3. Grå kabelstickad mössa med rosett, Accessorize
4. Bakerboy hatt, Topshop
5. Chunky stickad mössa/basker, Topshop
6. Senapsgul mössa, Wallis
7. Röd basker, Topshop
8. Svart bakerboy hatt, Eugina Kim
9. Plommonlila stickad mössa med pom-pom, Eugenia Kim

och vinnaren är.....

idolmarcus

Gratis generation

Säger precis som Rubia att det verkade vara för bra för att vara sant. Få saker gratis genom att bara värva medlemmar till deras sida. Men det verkar vara sant. Är ju värt att testa i alla fall.

Det du behöver göra för att exempelvis få ett presentkort på MQ eller en dvd-box är att bli medlem, fullfölja erbjudande för 1p och värva 7 alternativt 13 personer.

Vill du med få gratissaker får du gärna ange referens 43708 eller klicka här.

Julfest med jobbet

julfesten med jobbet

Julen innebär många olika tillställningar. Släktmiddagar, glöggpartyn med vänner, julbord med jobbet, you name it. På söndag är det dags för julbord med jobbet för min del. Denna outfit skulle jag gärna vara iklädd då. Snygg enkel och julig.

Rödrutig top från Asos
Svart stickad kofta med puffärmar från Topshop
Den röda söta sidenclutchen kommer från Asos
Ekollonhalsbandet från Kenneth Jay Lane nya kollektion 
Svarta lackpumps från skopunkten
Pennkjol från HM