Hanna Wernings underbara mönster

Håller på att leta efter snygga mönstrade tyg att spänna upp på några egenkonstruerade tavelramar och hittade Hanna Wernings underbara och coola verk. Hennes mönster är ju helt fantastiska och skulle passa perfekt. Kolla bara Elefantgräs, Gaselskog, Djurträdgård.... (klicka på bilden för större)
Då är bara frågan: Var kan man hitta hennes tyger? 

100632-312
bild: Hanna Werning

oversize clutch

image310

Kollade igenom min inspirationsmapp och kom att fastna för denna bild på Mary-Kate Olsen. Att klänningen är snygg har nog vi alla lagt märke till. Men det jag la märke till nu och förundrades över att jag inte gjort tidigare, var den stora clutchen. Att kombinera en enkel outfit med en oversize clutch känns chict och snyggt ut. Måste kolla igenom mitt väskföråd och se om det finns någon potentiell väska som kan uppfylla det kravet. Annars får jag ge mig ut på spanning. Någon som har något tips på en snygg oversize clutch eller en väska som kan tjäna dess syfte.








bild:
Getty Image

Snygg streetstyle

image309
bild: Stockholm Streetstyle


Streetstyle är en stor inspirationskälla. Gatan har idag till viss del blivit en "catwalk". Själv älskar jag att kolla in hur andra människor klär sig. Olika stilar, kombinationer, detaljer, helheter. Ja name it. I veckan kom dessa två streetstyle bilder upp på Stockholm streetstyle. Diggar dem helt. Två olika stilar - men båda lika skönt snygga.


Nää nu ska jag ut på stan. Ha en bra dag allihopa.


Justin är kung

100632-307

Så grym han är. Helt sjukt bra. Och som grädden på moset kom Timbaland och joinade showen. Showen, för det var verkligen en show, var helt fantastisk planerad. Fullt med dansare, liveband, ljuseffekter, dekor. GRYMT FANTASTISKT BRA är beskrivningen.

Nu är det över. =( Tillbaka till verkligheten.

Snart smäller det


bild: aftonbladet

Imorgon är det ÄNTLIGEN dags.



Stockholm, Monki och nya skor

Helgens stockholmstripp var helt underbar. Så skönt och kul att träffa er tjejer (om ni läser detta). Blev en kort sväng på söder, där Monki och Weekday var målet. Så mycket fint det fanns där. Dessa chockrosa plastskor fick följa med mig hem. Så underbart snygga. Återstår att se om de är lite beväma som de är snygga. Något som är säkert är att det blir ett återbesök på Monki imorgon, när det bär av till Stockholm igen.
image305













       


Till Stockholm.

Alldeles strax ska jag bege mig till stockholm. Så ingen bloggning i helgen.

Hoppas ni får en lika trevlig och kul helg som jag ska ha.

Kram på er.

Mango rea



Sitter och kollar igenom Mangos sommarrea. Finns en hel del godbitar där. Bland annat kjolen och blus/tunikan ovan. Har du gjort några fynd på sommarrean än?

Hultsfred

100632-304
Idag drar
Hultsfredsfestivalen igång. Ohh vad jag skulle vilja vara där. Så skön stämning, härliga människor och så många bra artister och band. Evanescence, Sahara Hotnights, Manic Street Preaxhers, 50 Cent, May Winehouse, Ozzy...... o massor fler.

Ett säkert kort när det gäller klädsel på alla festivaler i sommar är de givna Conversen, stora solglasögon, jeans, linne och en sjal eller bandana. Här:

* Vita Converse
* Skönt halvslappa jeans, Cheap monday
* Solglasögon, Gina Tricot
* Scarf, Topshop

sandaler

image303 

Skulle behöva ett par sandaler nu i sommar. Snyggt, svalt och enkelt. Har hittat några jag funderar på. Dels ett par silvermetalic från Wedins. (hittar ej bild tyvärr, men mycket snygga), två par från vagabond och sen dessa två från skopunkten. Tycker om dem alla på olika sett. Hjälp mig. Vilka röstar ni på? Tips på några andra?

snygg snygg snygg

100632-299
Denna silver jersey klänning från LaRok ger mig ett stort ha-begär. Måste bara säga, Lindsay vet hur man klär sig.

mer armband

image297
Cocoo fick nyligen in massor nya och snygga armband. De ovan skulle gärna få pryda min arm i sommar och höst. Synd bara att de redan sålt slut.  Någon som vet om de kommer in igen? Tips på var man annars kan hitta liknande armband i budgetklassen.

nya armband * 3

100632-293












Fick med mig två nya armband med mig hem idag. Ett svart i något gummiliknande material med en silverskena på och ett svart med små stenberlocker i olika former.  Blir snyggast i kombination med andra än var för sig. Det oranga armbandet är ursprungligen ett skärp, som inhandlades i helgen. Ikväll fick saxen göra sitt och vips var skärpet ett snyggt armband. Gillar dem skarpt.

dagens önskan

100632-291
Ska ta o gå ut och lapa sol i en timme, innan det är dags att bege sig till jobbet. Om jag hade varit ledig hade jag mer än gärna dragit på mig detta och tagit en dag vid badet.

*
Svart bikini, Ellos
* Genomskinliga solglasögon, Topshop
* Vitt linne, LOGG, HM
* Paper-waist-kjol, Monki
* Skor, Vagabond

Juni top 5

100632-290
bild:
Topshop, Monki, Vagabond

Klänningar - jag är behova av sommarkläder och har äntligen vant mig lite vid klänningar. Denna blå från Topshop ser skön ut och modellen ser perfekt ut för mig. Avskuren och insvängd under bysten, gillar även den blå färgen.

Blommiga jacka från Monki. Jag är kär. Hoppas hoppas hoppas att de har ett ex kvar till mig när jag ska till stockholm om en dryg vecka. Vill så gärna ha.

Snygga pilotbrillor. Pilotglasögon är den snyggaste modellen enligt mig. Dessa från Topshop ser lovande ut. Blir att spana in om de finns under Stockholmstrippen.

Sandaler. I sommar är det sandaler som gäller. Sköna och lätta sommarskor. Här är två från Vagabond som jag gärna skulle promenera runt i i sommar.

Look of the week

Mary-Kate Olsen
bild: InStyle.com

Helt underbar. Som många andra bloggare redan påpekat ser Mary-Kate Olsen helt magnifik ut i sin vita klänning från Elizabeth and James. Gillar hur hon valt accessoarer till den. Snygg svart väska från Miu Miu, massor olika ringa i olika färger och ett guldigt brett armband. Ger klänningen en mindre elegant touch och gör outfiten mer personlig och klockren. Me lika a lot.

ps. den där hårfärgen vill ja ha.

Underbar fredag

100632-289
Vilken underbar dag. Blir inte så mycket bloggande när det är så fint väder. Idag blev det solande i parken, lunch med Jessica, en sväng på stan med mamsen som avslutades med kinarestaurang. Så gott.

Hoppas ni haft en lika underbar dag som jag.



Kvällens outfit:

Grå klänning med klädda knappar, Object, VILA
Leggings, Indiska
Svart lackväska, La Redoute
Svarta ballerina, Wedins.













Mattew Williamson

100632-288
bild. mattewwilliamson.com

Sommarkläder kom till mig. Har kommit underfund med att jag saknar massor sommarkläder. Behöver shorts och klänningar. Dessa från Mattew Williamson är helt underbara och bara skriker sommar. T-shirtklänningen med det snygga trycket ser helt klart somrigt skön ut. Den glänsiga chiffonklänningen skulle vara en hit på alla sommarfester. Slutligen den lila klänningen med blommiga jackan, passar perfekt för en dag på stranden, picknick i det gröna eller en dag på stan. Jag vill ha. Nu. Kom till Jenny.

den lilla vita vs. svarta

image286
bild: Gettyimages.com

Den 3 juni gick MTV Movie Awards av stapeln och den lilla klänningen var en stor hit. Den lilla svarta var en given favorit av många. Men en och annan liten vit fanns med. Alexa Vega kom iklädd en helt underbar vit klänning med härlig ryggurringning.  Cameron Diaz sken i sin lilla prickiga svarta. Båda matchade med enkla stilrena accessoarer. Helt rätt. Vad väljer du? Den lilla vita eller den lilla svarta?

Snart min


 
Klickade precis hem detta linne/klänning. Hoppas verkligen att den sitter bra nu, för är ju så snygg. Kommer från Asos och blir din för 247 kr (inkl frakt och rabattkod).


Måndag

100632-285
Då var det ny vecka igen. Tiden går så fort.
Kom precis hem från jobbet, så nu blir det en sväng förbi stan. Ska möta upp Carro och bege oss till nån mysig uteservering. Lite trevlig måndagslyx.





Jeans, Sisters
Omlottlinne, VILA
Svarta balleringa med strass, Wedins
Svart lackväska, La Redoute



(Min lille älskling ville visst med vara med på bild.)




Loppisfynd

100632-284

I helgen som var, var det sommarpremiär för utomhusloppisen på Himmelstalund. Tog mig en sväng runt alla loppisbord och fyndade. En rosa sjal, perfekt i sommar, och en blommig damväska. Helt nöjd.