Apple Iphone

100632-173



För er som är ute efter den perfekta digitala produkten kan sluta leta nu. Glöm mobilen, mp3-spelaren, kameran och videospelaren. Appels nya Iphone har allt det där. Iphone är en avancerad telefon, en bärbar dator med internet och en Ipod. Dessutom är designen helt rätt, svart och stilren. Kan inte bli så mycket bättre, eller vad sägs? Tyvärr kommer den inte till Europa förrän efter sommaren. Får drömma vidare tills dess.


Härliga sommarskor

100632-172
Var inne på Friis och såg dessa helt underbara skor. Skulle mer än gärna strossa runt i de gula eller gröna i vår och sommar. Vill ha.

Är det nån av er läsare som sett dem i nån affär?






Vårens färger

100632-171

Först ut i den nya kategorin vårens färger är orange. Orange är för många kanske en väldigt stark och utstickande färg, men ack så fin den är. Orange passar såväl på accessoarer, kläder och smink i vår.

Bilder från: Hm, Topshop, Blush, Style.com


Oscarsgalan

100632-169


Var tvungen att kolla igenom bilderna från nattens Oscars-gala. Blir lika fashinerad varje gång över alla kreationer. Klänningarna ovan föll mig helt i smaken. Jennifer Lopez gudinne-klänning var helt klart snyggast på röda mattan och snyggast rygg hade
Portia de Rossi.  Däremot kan man undra vad Jada Pinkette tänkte när hon valde att sätta på sig denna skapelse. Inte direkt smickrande för figuren.

Nu ska jag ta och drömma vidare om alla vackra skapelser.

Top 5: Mars

100632-168
Just nu är jag så less på dessa vinterkläder, allra mest ytterkläderna. Klumpiga vinterskor och bulsiga jackor. Längtar för fullt efter vårvärmen och lättare plagg. I mars får dessa kläder och accessoarer mer än gärna komma hem till mig.

Saffranspasta

100632-167
Nu är det äntligen dags för mat. Blev saffranspasta med räkor. Mums.

Blir en lugn hemmakväll. Skönt efter 6 dagars jobb.


Vad har ni för er för kul ikväll?



Dansfilmer

100632-166

Jag bara älskar dansfilmer. Massor bra dans och musik. Kan inte bli bättre. Tänk att kunna dansa så där. Har precis sett Step up. Så skön musik och en hel del dans. =)

Tips på några bra dansfilmer:
Take the lead
Step up
Save the last dance 1 och 2
You got served
Honey

Sen finns ju även klassikerna Flashdance, Dirty Dancing, Fame....

Tips på andra bra dansfilmer mottages gärna.

Skor från HM

100632-165
Sprang på dessa skor på HM häromdagen. HM har fått in en hel del snygga skor redan. Hoppas på fler framåt våren. Okej, de har säkert inte bästa kvalitet, men med det priset gör det inget.  Håller de en säsong så är jag nöjd.






Så vackra

100632-164


Bara älskar
Amelie Hegardts illustrationer. Så vackra. Dessa tre skulle passa så perfekt hemma hos mig. Måste ta och kolla upp om de går att få tag på. Vill ha. Nu.

Vårens sminktrender

 100632-163


Snart är våren förhoppningsvis på ingång. Våren sminktrender faller mig helt i smaken. Rosa, pasteller, buskiga ögonbryn, rosiga kinder, metallic och en matt hy.  Satsa på ett
rosa, läppstift/läppglans, pastellögonskuggor, en krämrouge, ett hyvänligt puder och så klart metallicögonskuggor så är du redo att möta våren.


Bilder från: MAC, Bare Minerals, Make Up Store, Strawberrynet, Pulpstore, Meybelline

Asos



Den här klänningen från Asos ser lagom skön och mysig ut till i sommar. Fickorna med dess detaljer är pricket över i:et. Så snyggt. Måste ta och vänja mig vid klänningar. Finns ju så många fina.

En förkyld Jenny

100632-162
Det är snart dags för mig att bege mig till jobbet.  Se hur det går. Jag har visst åkt på en rejäl förkylning. Näsan är täppt och rinner om vartannat, ögonen kliar och halsen börjar svida och göra ont. Det bådar inte gott.







* Lila blus med gigantiska puffärmar, Gina Tricot.
* Guld skärp, Lindex
* Svarta jeans, HM
* Stövlar, Skopunkten

* Skepparkavaj, MQ
* Skinnväska, Indiska

Kram på er.

100632-161

Gyllene skor

"Gyllene dojor för dig och lyckan är gjord. (Säg mer vi tror på ditt ord)  Tänk dig ett hinder (det flyger du över) Vingar på skorna (är allt vad du behöver) Åh, jag kan bli vad jag önskar. " (Diggi-loo diggi-ley)

Behöver jag säga mer. Jag vill ha ett par gyllene skor.
100632-160

Skimmrande, glittrigt, metallic

100632-159

Vilken stjärnglans. I natt ägde den årliga Grammis-galan rum. Sjärnorna lyste ikapp på den röda mattan. Metallictrenden var tydlig och jag kan inget annat säga att den är ursnygg. Vilken metallic-klänning tycker du är snyggats? (klicka på namnen för att se klänningarna i större format)


Måndagsmys

100632-158

Måndagar börjar bli min "slapparsöndag". Idag ska jag bara vara hemma och mysa. Så skönt. Har jobbat hela helgen lång. Skulle gärna mysa runt i
Sveas sweatpants och deras fina farfarströja. Ett par mystofflor är ju också ett måste, de ovan från French Connection skulle matcha perfekt.

Ska försöka reparera mina torra läppar, nagelband och händer de närmsta dagarna. De tycker inte alls om detta kalla väder. Skulle gärna testa Rosebud's salve och Rose hand & nail salve. Rose hand & nail salve ska vara en"rik, intensiv salva för att behandla torra, nariga händer, trasiga nagelband och sköra naglar". Låter ju inte helt perfekt för mig. Kanske blir en beställning. Så länge blir det försvarets hudsalva Elisabeth Ardens Eight Hour Cream och Vaseline Hand & Nail cream.

Träna snyggt

100632-157


Nytt år. Nya tag. Dags att sätta igång med träningen. För att göra det lite lättare och ite roligare är ett het tips snygga träningskläder. Kläderna ovan kommer från 
Nike och ser riktigt sköna, bekväma och snygga ut.


Läckra t-shirts

100632-155


Vårtrender via postorder: Hennes & Mauritz

Näst ut på tur är H&M. Det första jag fastnade för i H&M vårkatalog var deras accessoarer. Jag bara älskar accessoarer. Accessoarer är svaret på mycket: Ser din outfit för vardaglig och tråkig ut? Börjar din favoritklänning eller favorittröja kännas uttjatad. Låt accessorarerna göra jobbet. 

100632-154
bilder från H&M



Linda + Peter = Sant

Ohh så fint det var. Så perfekt. Igår var jag på bröllop. En av mina bästa tjejkompisar gifte sig. Allt var så fint och vackert. Längtar till den dagen jag får stå där. Hoppas den kommer.


Vårtrender via postorder: Haléns

Sitter och drömmer mig bort till våren. Till de där första härliga vårdagarna då man kan sitta ute och fika. Tills när man kan gå klädd i bara jeans och en tröja. Till värmen.

Har kollat igenom vårmodet på nätets alla modeshoppar och tänkte rapportera lite av mina favoriter. Först ut är Haléns. 

100632-152

bilder från Haléns