Migrän

Vaknade upp med i migrän idag, så idag är det sängen som gäller. Se hur jag klarar mig, lite rastlös för att ligga still en hel dag.

Blir troligen inte så mycket bloggande idag. Men då vet ni varför.

Ha en bra dag

Cape

För er som är sugna på en cape till hösten, kan jag meddela att Cubus har fått in en. Alternativ till alla dyra. Snygg och billig.

cape från Cubus

Shopping

Var ledig idag, så passade på att ta en sväng på stan och att gå till frissan. Var evigheter sen jag klippte mig. Lockigt hår är tacksamt, tur för mig. Ikväll blir det inpackning, order från frisören. Sen hoppas jag på ett fint och friskt hår.

Hittade mycket fint. Bland annat denna svarta top med grått sidenband från H&M och en gråmelerad keps från Vila. Mycket nöjd med inköpen.


shopping 29 aug



Är även sugen på en pepitafärgad jacka från H&M. Får se om jag åker till Linköping imorgon och kollar efter den. Är medlemsdag då med 10% rabatt på allt. Det tycker jag om.


Dagens outfit

outfit 29 aug


Kortärmad kofta - Vila
Skärp - Vila
Svarta byxor - H&M
Svarta pumps - vet ej


Emmy award

Det roliga med såna här event är att se vilka som är där och vad de har på sig. Har kollat in bilder från Emmy Awards nu. Och kan inte säga att jag blev speciellt imponerad och förtjust i stjärnornas galaklädsel. Här är några av de som var där.

emmy award
(Bilder från Getty Images och People)


Först ut på bilden är Heidi Klum. Iförd en röd klänning, håret är uppsatt i en fin uppsättning och pricen över i är den gravida magen. Härligt att se. Tyra Banks, kläd i svart åtslimmad klänning, utnämns på flera ställen som "the best dress". Tror inte jag kan hålla med där. Nästa klänning föll mig helt i smaken. Ser lagom fin och avslappnad ut, inte så mycket krussiduller och andra konstigheter.  Joy Osmanski är det som är iklädd klänningen. Katherine Heigl från Grey's Anatomy är vacker, här bär hon en naturfärgad klänning. Evangeline Lilly från Lost, bär en vacker lila axelbandslös klänning. Håret bärs utsläppt, i ett fint svall. Sist ut är Colista Flockhart i svart klänning. Klänningen är lite väl genomskinlig enligt min smak. Men plus för den markerade midjan.


Vad tycker du?


Min sminkväska

Min sminkväska
Som ni säkert ser så tycker jag om smink från
Make up store. Deras ögonskuggor är riktigt bra. Lätt att applicera, sitter bra och ser jättefin ut på. Att de dessutom finns i alla möjliga färger är ju ännu bättre. Kan även rekommendera deras foundation och trippel brow color. Perfekt för mig som måste göra min ögonbryn synliga.

INNEHÅLL:
Mascara - L'oreal (vattenfast, vilket krävs för mina ögon som lätt rinner)
Ögonskuggor: 
    bild 1 - Make up store (rich bitch brown, diva, old gold)
                 Maybelline (Caramel karma)
    bild 2 - Make up store (ruble, queen, goldglow, pirate)
Fondation - L'oreal just nu, men Make up stores ska snart inhandlas.
Rouge/ögonskugga - Make up store (Cheerleader)
Läppstift - Isadora (Discreet beige)
Penslar - H&M
Hårnålar

svart, rött, grått

           höstskorskopunkten

Är lite sugen på dessa stövlar och stövlett. Okej, skor från skopunkten har ju inte den bästa kvaliteten, men de passar min ekonomi och så är de fina. Tag 3 betala för 2 är ju bra. En annan anledning till att köpa dem är ju att de nästan passar mina stora vader. Har lite svårt att hitta några som passar mig. Alla är ju så smala i skaften.

Svarta stövlar är ju ett säkert kort, men de röda är fina. Frågan är om man vågar ha ett par knallröda stövlar. De syns ju, men o andra sidan. Skit i vad andra tycker, bara du tycker om det själv.

skärp från pieces

Igår sprang på dessa fina skärp från Pieces. Det ena är gult/mustard och det andra i grått. Alldeles perfekt till höstens outfits. Frågan är om jag ska byta till en storlek större. Dessa passar enbart till att ha i midjan över en tröja eller så. Är för små för att ha i jeans och så, då jag har breda höfter och smal midja. Grejen är att en storlek större är istället för stor för att ha i midjan. Hmm. Vad skulle du göra? Behålla dessa, eller ta ett större, men som jag måste ta fler hål i. 
gult och grått skärp från pieces


dagens outfit 23aug

dagens outfit 23 augusti

Kofta - Carlings
Linne- H&M
Cityshorts- Vero Moda
Quiltad plånbok - H&M
Skärp - mammas gamla

Utomhus tillkommer mina leopardballerina.


quiltad plånbok

Kunde inte låta bli denna quiltade plånbok trots min ekonomiska kris just nu. Men som tur är är det inte långt kvar till löning. Jag längtar.
quiltad plånbokquiltad plånbok

dagens outfit

outfit 20 aug


Gråmelerad tröja - H&M
Svarta byxor - H&M
Leopardballerina - Din sko
Svart lackskärp - Vero Moda
Svart kuvertväska - Loppisfynd

Halsband
- Asos


säsongspremiärer i höst

Äntligen kommer de. Hösten är späckad med nya serier. Vad kommer du se och följa? Själv kommer jagnog följa dessa. Erkänner, jag är svag för dessa serier.


säsongspremiärer i höst

Lars Nilsson blev årets Guldknapp

Lars Nilsson, chefsdesigner på Nina Ricci, vann årets guldknappen. "Med sin trollstav har Lars Nilsson förvandlat ett av Paris äldsta modehus från ett sömnigt och profillöst parfymmärke till ett ledande modenamn. Årets Guldknappenvinnare, Nina Riccis chefsdesigner, kan göra modemirakel och hans karriär saknar motstycke i den svenska designhistorien." - Damernas Värld. Artikeln går att läsa här.

100632-16

Peep toe shoes

Oj vad snygga. Kolla dessa Peep toe shoes från Asos. Vill klicka hem men plånboken tillåter nog ej och dessutom klarar nog inte mina fötter av så höga klackar. Men vad fina.

peep toe asospeep toe

madonna loves h&m

Nu finns kollektionen Madonna & crew att köpa på HM. Kan inte säga att det var något att hänga i julgranen. Jag såg inget som jag tyckte var något att ha.

Samarbetet innebar att Madonnas crew fick välja ut var sin outfit som speglade dem, som de skulle använda utanför scenen. Madonna har dessutom samarbetat med HM:s designer och designat en träningsoverall som hon ska använda under touren.  


madonna loves h&m

höstens hårtrender

Vad är det som gäller i höst inom hårmodet? Enligt Petra Lundin på Urban by Axén och Steve terry på Toni & Guy är det naturella frisyrer som gäller, med mindre perfekt styling. Frisyren ska vara lite coolare och kaxigare. Tänk rock'n roll. Något man kommer se mycket av i höst är: page i olika former, lugg, slarviga uppsättningar, vågigt hår, håraccessoarer.

Rock
Hårtrend - rock
1. Toni & Guy  2. Toni & Guy 3. Toni & Guy

Page
hårtrender page
1. Peter Som 2. Björn Axén 3. Wunderkind

Lugg
hårtrend lugg
1. Toni & Guy 2. Anna Sui 3. Versace

Uppsatt
hårtrend - uppsatt
1. Sari Gueron 2. Yohji Yamamoto 3. L'oreal

Accessoarer
hårtrend- accessoarer
bilder från: 1. Vena Cava 2. Chanel 3. Chanel

Vågigt
hårtrend vågigt
1. urban by Axén 2. Jean Paul Gaultier 3. Alexander Mcqueen


canon ixus 60

Nu ska jag ta och investera i en Canon ixus 60. Äntligen ska den bli min. Ska bli så skönt med en digitalkamera. Hädanefter kommer ni få se bilder på shopping, outfits och annat smått och gått.

Digital IXUS 60

ny adress men samma innehåll

Nu har jag skapat en ny blogg. Anledningen är att jag ansåg att det skulle vara lättare att komma ihåg bloggen om adressen och bloggens namn är dessamma. Så nu är det fixat.

Detaljer by Marc Jacobs

Detaljer by Marc Jacobs


Marc Jacobs visade upp sin ready to wear kollektion för hösten i New. Kollektionen består av mycket stickat i färgerna grått, svart, vitt och en beigegrå färg. Utmärkande detaljer är de stora mössorna, stickade strumpor och strumbyxor och kilklackade skor. De stora mössorna ser riktigt mysiga ut. Värmer säkert skönt i vinterkylan. Däremot förstår jag inte kombinationen grovt stickade strumpor i tunna kilklackskor. Det ser inte snyggt ut. Något som i love är den gula clutchen och de röda skinnvantarna som tjejen i mitten nedre raden har på sig under sina stickade vantar. Till hösten kommer det bli en investering i ett par röda skinnvantar. Så snyggt.

Beställa eller ej

Funderar på att klicka hem dessa två från ASOS.

96197-3996197-38



Enkla och fina toppar till i höst. Jag tycker om puffärmarna. De gör hela tröjan lite roligare. Det är detaljerna som gör det. Den till höger finns bara kvar i naturvit. Det är synd, men den är fin den med. Kostar endast 81:- så det kan det ju vara värt.

Sm i musikfyrverkeri

Nu pågår Augustifesten för fullt. Massor med uppträdanden, marknad, tivoli och det bästa av allt SM i musikfyrverkeri. Det är riktigt fint. Helt tajmat till musik skickas fyrverkeripjäserna iväg. Så befinner du dig i Norrköping tycker jag att du ska massa dig ner till strömbron och kolla in dem.

Onsdagens bidrag

Torsdagens birdag

Fredagens bidrag

(Filmerna kommer från folkbladet.se)

Britain's next top model

96197-35


Igår var det final i Britain's Next Top Model. Lucy Radcliff stod som vinnare. Rätt vinnare enligt mig. Hon har ett uttryck som tilltalar mig. Visst kan jag hålla med om att hon behöver öva på sina ansiktsuttryck som kan vara likadana. Men hon har ett väldigt vackert utseende och samtidigt ser hon lite sårbar ut. Mycket nice.

Vad tycker ni? Rätt som vann?

Detaljer by Yves Saint Laurent

Detaljer by Yves Saint Laurent
www.ysl.com


Nu är det på tiden att ge sig ut i djungeln bland höstaccessoarer och detaljer. Först ut är Yves Saint Laurent.

Yves Saint Laurent ser ut att ha hämtat upp sig från krisen som började 1999. Yves Saint Laurent blev då uppköpt av Gucci och fick nya riktlinjer för deras design. Men nu har den nya designern Stefano Pilati lyckats, genom har återgått till den klassika Yves Saint Laurent-designen.

Deras Ready-to-wear kollektion består av mycket i färgerna svart och grått. Kollektionen är mycket klassisk vacker. I detaljerna kan mann bland annat se mycket rosetter, skor med höga klackar och guld.

Själv skulle jag kunna tänka mig skinnhandskarna till hösten och skinnväskan, man kan aldrig å för mycket av fina väskor. Jag skulle nog däremot inte ta på mig de stora rosetterna runt hals och midja. Man ska aldrig säga aldrig. Skulle de komma på får det nog bli i en mindre storlek.

Vad tycker du om deras kollektion och detaljer?

kontorsjobb...

Skulle jag ha ett kontorsjobb så skulle jag vilja se ut så här idag.

96197-30

webblogg.se ???

Nu verkar webblogg.se vara helt mysko. Hoppas att allt faller på plats imorgon. Just nu ser sidan helt mysko ut. Rubriken har fallit bort, sidtabellen med alla inlägg och kategorier ligger längst ner på sidan. Inte bra, inte bra.

Nu ska jag ta och se på Da vinci koden. Hoppas den är lika bra som boken.

Rena fyndet, två fina kuvertväskor för 30 kronor

Japp, idag har jag gjort två riktiga fynd. Tanken var att jag inte skulle shoppa något idag. Blivit lite mycket på sistonde. Egentligen var jag på väg till Himpan för sol och bad. Men när jag passerade gatuloppisen, som är varje lördag och söndag under sommaren här i Norrköping, kunde jag inte låta bli än att gå runt och kolla vad alla hade att erbjuda. Det var då jag såg dem. Två styckna kuvertväskor. Jag som hade väskstop för flera månader framåt. Men kunde inte låta bli. De var så fina. Den ena var i svart lack och hade en smal kedjelänk som axelrem. Den andra var i svart skin och lite större än den andra. Hade jag haft en digitalkamera så skulle jag visa er.


Höstens trender

Kläder
Kläderna ska ha volym. Det kommer mycket lager på lager och a-linjeformade klänningar, tröjor, kappor m.m.

  • stickat
  • stora knappar
  • trekvartsärm
  • hög midja
  • hög krage
  • smala jeans

Skor
I höst är det skoletter och stövletter som gäller.

  • lack
  • rund tå
  • klack
  • snörning

Väskor
De ska antingen vara STORA eller SMÅ.

  • quiltat
  • axelkedja
  • påsatta smycken: tofsar, lås...

Färger
Höstens färger går mycket i svart, grått och vit. Använd gärna med någon accentfärg, typ lila eller röd.




höstens trender

Dagens önskeoutfit

Sienna Miller

Jag vill sno hela outfiten. Denna kvinna kan klä sig. Det ända som jag vill ändra på är stövlarna. Jag vill antingen ha de svarta stövletterna eller stövlarna nedan.


regnet står som spö i backen

Nu verkar det som att hösten är här. Farväl älskade sommar.

Kanske dags att investera i regnkläder. Ska det hålla på så här är det nog en bra idé. Hittade massor med fina regncoats hos Gekko Rainwear.
http://www.gekkorainwear.com/

Så här vill jag se ut om det ska fortsätta regna.


96197-1496197-12
96197-1396197-15


så vacker

rachel bilson

Kan man säga något annat än att denna tjej är hur vacker och söt som helst.

så mycket fina skor

Ballerina


Stövletter och stövlar




Jag vill ha dem alla i höst. Leopardballerinorna kan jag pricka av. Inhandlade igår (som ni kan se nedan).