Snygg streetstyle

100632-339
Hittade dessa bilder hos
Face Hunter och fastnade. Koftan på den först bilden ser hur cool och skön ut som helst. Den skulle jag gärna vandra omkring i nu när sommaren lyser med sin frånvaro. Men helst skulle jag vilja trotsa vädret och dra på mig denna klänning. Grymt snygg och accessoarer hon bär till känns helt rätt.

Streetstyle är nice.

På jakt efter en skinnjacka

100632-338
Är på jakt efter en ny skinnjacka. Vill ha en nätt variant med vanlig krage. Får absolut inte vara bylsig i ryggen, vilket det lätt blir när det är resår längst ner. Skinnjackan ovan från Bikbok ser lovande ut.

Skjortklänning

image1908


Denna skjortklänning från HM Trend vill jag ha. Letade efter den för några månader sedan men då var den slut överallt.  Nu verkar den ha kommit in igen. Se om jag har bättre tur denna gång. Så springer ni på en i stl 40-42, så vill jag ha. 

Söta
Sandra har fått tag i den och så snygg hon är i den.










hiss eller diss?

100632-337
bild:
HM
Leggings och bevärmare - hiss eller diss. Själv fastnade jag helt för denna bild. Skipants, benvärmare och den skon. Bra och snygg kombination. Vad tycker du?

Så snyggt

100632-336
HOT HOT HOT. Rihanna har en stil som bara är så rätt (enligt mig). Känns som att den människan blir snygg och alltid får till det, vad hon än tar på sig. Denna outfit är inget undantag. Jackan är supersnygg. Letar efter en liknande, något tips? Men armbanden är nog det hetaste här. Så SNYGGA. Idag ska jag med bära massor armband.

Inte okej

Min blogg är min. Jag skriver den dock lika mycket för er mina läsare som för min egen del. Mode är ett stort intresse för mig och genom denna blogg får jag utlopp för detta. Samtidigt tycker jag det är kul att trixa och fixa i fotoshop. Jag lägger ner massor tid på detta och då upptäcka att det finns personer som rakt av snor grejer från andras bloggar utan tillåtelse blir jag förbannad. Det är inte okej.

Jag upptäckte nyss att en bloggare snott flera av mina bilder och text utan lov. Ibland hela inlägg. Detta är inte alls okej. Läser du som gjort detta, ber jag dig genast ta bort detta. Du vet säkert vilka inlägg det är. Jag har för min egen del gjort skärmdumpar som visar på att detta är sant.

Dagens shopping

100632-334
Jag som inte skulle shoppa något idag. Gick visst inte så bra. Kunde inte låta bli
denna kuvertväska (klicka för större bild). Bilden gör den inte rättvis.  Öppnas via en stålskena som böjs utåt på båda sidorna. Perfekt partyväska. Den senapsgula scarfhalsduken fick också följa med hem. Finfin i höst.

Heta väskor

100632-333
bild:
Zara, Topshop, Asos

Dessa väskor skulle jag vilja promenera runt med på min axel i höst. I början var jag tveksam till fransar men nu är jag fast. Fransar är hett. Som tur är finns det några budgetvarianter för oss med lite mindre plånbok. Den blåa kommer från Topshop och den brunoranga från Asos.  Är även sugen på en patchwork-väska, och kan ju inte säga att det minskat nu. Kolla bara in denna från Zara , riktigt snygg.

Dagens önskeoutfit

Mary-Kate Olsen
bild: Instyle.com
Mary-Kate Olsen är helt fab ut här i sin blåa minidress, sitt ormskinnsskärp och sitt blonda häliga sommarhår. Kolla även in hennes ring och nagellack. Denna outfit är med andra ord riktig nice.

Carmex

Carmex Lip Balm For Dry, Chapped Lips PotCarmex Lip Moisturiser With Sunscreen SPF 15Carmex Lip Balm For Dry, Chapped Lips - Applicator Tube

Carex är ett helt underbart läppbalsam som är mjukgörande, fuktgivande och den läker snabbt nariga läppar. Carmex har blirvit en storsäljande favorit och  jag förstår varför. Carmex finns nu att köpa hos Asos för 37 kr. Finns i burk, tub och i stift (med solfaktor 15).

Måndag

100632-331
Idag var första dagen på semestern och den kan inte blir bättre. Legat och solat och badat hela dagen. Så skönt. Nu snart är det grillning och kubb i folkparken med några vänner hemifrån. Nice. 



Klänning, Vila
Leggings, Indiska
Sandaler, Skopunkten













Semester

Kan det börja bättre, klarblå himmel och 25 grader ute. Idag blir det solande och bad på Himpan. Så skönt.

Vill ha!

Bild: the Sartorialist
Den ultimata sommar skjortklänningen. Jag vill ha nu.
Och Giovanna ser ursnygg ut.

Blanka tights

100632-330
Kollade runt på
Ellos och snubblade över dessa blanka tights. Finns i svart silver och grått. De finns bara på nätet och kostar endast 149 kr st. Som hittat. Själv är jag sugen på de svarta och gråa.

Bikerjacka

100632-329
bild:
La Redoute

Vad tros om denna bikerjacka från La Redoute? Modellen ser snygg ut, men tyvärr är den gjord i 100 % PVC. Alltså skinnimitation och inte i riktigt skinn. Är lite skeptisk till skinnimitation. Har en tendens att se plastigt ut, inte alls så snyggt. Är det någon som har denna jacka? Hur ser den ut i verkligheten?

Härliga höstkoftor

100632-328
bild: asos
Koftan är det perfekta plagget på hösten/vintern. Dessa två koftor ser perfekta ut för hösten. Härliga färger och snygg modell.

tisdag

100632-327
Då var det klart. Den 1 september blir jag jönköpingsbo. Ska bli nice. Var nere i Jönköping en sväng idag. Shopping på A6 och stan med mamsen och kontraktskrivande på lägenheten.

* Jeans, Cubus
* Vitt linne, HM
* Jeansjacka, Second hand fynd
* Väska, Mango
* Skor, Vagabond
* Armband, Hm & Ur och penn

regn regn regn

100632-326
När ska sommaren komma tillbaka. Om en vecka är det semester för min del. Hoppas den är här tills dess. Så länge vill jag vandra runt i regnet i ett sånt här paraply.
Finns på ebay.

bild: StyleBytes

Utmaning: Lista


Blev utmanad av Lottisin. This is me. Igen.

  • Vad heter du? Jenny
  • Vart bor du? Norrköping
  • När är du född? 13 Januari
  • Beskriv din stil med 3 ord? Varierande, bekvämt, efter humör.
  •  Vad innebär mode för dig?  Ett uttryckssätt. Älskar det och skulle inte kunna leva utan det.
  •  Vilka är dina favoritaffärer, butiker? H&M, Vila, Top Shop.
  • Shoppar du second hand? Självklart. Vilka fynd man kan göra.
  • Vilken är din favoritdesigner? number one: Marc Jacobs.
  • Vad är din favorit i höst? 
  • Hur mycket shoppar du för i månaden? Beror på vad jag vill ha och lönens storlek.
  • Dyraste plagget respektive billigaste? Dyraste vet jag inte men billigaste måste bli mina fynd hemma i mammas garderob.
  • Tror du att du kommer att kunna shoppa lika mycket om 10 år som du gör idag? Svårt att säga. Förhoppningsvis mer, då jag hoppas på ett bättre betalt jobb inom det jag är utbildad till.
  • Brukar du tröstshoppa? Ja, och det komiska är att det fungerar, i alla fall för stunden.
  • Högklackat eller lågklackat? Ska jag vara ärlig så föredrar jag lågklackat. Högklackat är så fint måste vänja mig. Skulle behövas för att kompensera min längd. Måste ta och lära mig. 
  • Vilken är din drömväska? Oj det finns många, Mulberry Bayswater i congo är nice.
  • Vilket blir ditt nästa köp? Oj svårt att säga. Men ett par "lack"tights ligger bra till hands.
  • Favoritblogg? Tycker framför allt om de som skriver på ett personligt sätt och har en egen personlig stil. Viktoria är en stor favorit.
  • Vilka är dina stilikoner? Inspireras av många. Streetstyle är en stor inspirationskälla.
  • När upptäckte du ditt intresse för mode? Oj, har nog alltid varit intresserad av kläder.
  • Vad vill du jobba med i framtiden? Som media- och kulturproducent på ett museum eller liknande.
  • Favoritplagg just nu? Hör och häpna. Klänningen med tights under. Så bekvämt och snyggt.
  • Favoritaccessoarer? Just nu amrband, men i längden är det absolut väskan. Väskor kan man inte få för många av.

Vem är du? Nyfiken. Anta gärna utmaningen och lämna en kommentar när du gjort det.

KRAM på er.


Lacktights

100632-325



Dessa lacktights från
Gina Tricot måste jag kolla in. Oh vad de ser snygga ut. Klänningen ser inte fel ut den heller. De ihop i höst skulle bli en grym kombination. Någon som sett om de finns i affär redan?




















Onsdag

100632-324
Tänkte jag skulle försöka bättra mig på det här med outfitsbilder. Vet ju hur kul jag tycker det är att kolla in vad andra har på sig. Dock har jag ju tyvärr ett jobb som kräver arbetskläder och så vissa dagar blir det inte så mycket bärande av mina egna kläder. Inte så kul. Men snart, snart blir det förändring. =)

Dagens:

* Vit klänning, Asos (ny för dagen)
* Vitt linne, HM Logg
* Svarta leggings, Lindex
* Sandaler, Skopunkten
* Lackväska, La Redoute













Boktips: Män som hatar kvinnor


Passfodral

Gold leather passport


Vad sägs om ett guldpass? Hos Dorothy Perkins reas detta snygga passfodral ut för ynka 3£. Fodralet är gjort i 100% skinn.


















Måndag

100632-323
Ny vecka. Började veckan bra med att försova mig. Men snabb som jag är hann jag som tur var i tid till jobbet. Efter jobbet bra det av til grannstaden och shopping med Lena. Försökte dock hålla igen lite. Blivit lite mycket den sista tiden. Skjortklänningen på bilden fick följa med mig hem i lördags. Riktigt nöjd.


* Randig Skjortklänning med knytrosett runt halsen (går att ta bort), Carlings
* Svarta leggings, Lindex
* Svarta skor, Vagabond

ute
* Skinnjacka, Cubus
* Lackväska, La Redoute




höst/vinter enlig Ellos

100632-319
Ellos har nu fått in massor med höst/vinterkläder. Det ser mycket lovande ut. Ellos har verkligen kommit upp sig. Fanns många fina klänningar, jackor och accessoarer. Kommer säkerligen bli en beställning. Vad tycker du om Ellos vinter/höstkollektion?



100632-320100632-321

Broderat

100632-314
Sitter och kollar runt efter snygga (och billiga) toppar som funkar både nu i sommar och i höst. La märke till att det börjar komma en del broderade toppar och det gillar jag. Den första här ovan föll mig helt i smaken, men dessvärre kommer den från Topshop, vilket inte finns i min närhet.

*
Svart a-linjeformad top med snygga färgglade broderingar. Topshop
* Mårkblå hippieinspirerad top, Forever 21
* Sött linne med broderade detaljer runt halsringningen, Topshop
* Svart top med vit brodyr nertill (finns även i vit med svart brodyr), Asos