Svart, nitar och läder

image436

bilder: Net-A-Porter

Jag vill ha. Ja, inte för att använda allt samtidigt. Men var för sig är det hur snyggt som helst. Diggar kombinationen det feminina möter det hårda.

Chloë Sevigny för Opening Ceremony

Många är vi som är avundsjuka på Chloë Sevignys stil. Bruden vet hur man klär sig. Just nu är hon aktuell med en egen kollektion. Kollektionen avspeglar  verkligen hennes egna stil - mixen det feminina med höga midjor, kjolar och blusar möter rockabilly.

Klicka på bilden för att se Chloë prata om hennes kollektion, samarbetet, sin stil m.m.
image434


Första, andra, tredje. Såld

image432
Finns mycket fynd på tradera. Här är några godingar jag hittat:

At home

100632-429


Sitter och degar i min soffa. Kissen ligger och snarkar i sängen. ... Ja, så här ser det ut hemma hos mig. Älskar min lägenhet. Så mysig. Stora fönster, ljusa väggar, sluttande golv. ... Nu film.

En annorlunda byxa

image427
Bild: Ellos/Josefssons

Vad tycker ni om dessa byxor? Själv tycker jag de är snygga. Men tyvärr så är ju ridbyxmodellen ganska svårburna. Puffiga upptill över lårna och smala längst ner. Men så snygga de skulle bli till högklackat (som bilden), en rockig t-shirt och en sjal.

Ready to wear Chloé

image426
Bilder: Style.com

Yes, I am. Kom till mig. Chloé's Ready to wear fall 2007 är fantastiskt snygg. Svart, paljetter, dragkedja, orange, lack. Hårt möter mjukt.

The black

image425
bild: The Sartorialist

Svart är snyggt. Svart funkar alltid. För mig är svart ofta räddaren i nöden då jag har en dålig kläddag och ingenting känns bra. Känner jag mig mer bekväm i svart. Vad tycker du?

Storbak

Precis hemkommen från jobbet. ...  Aj, mina fötter gör ont. Mina fötter kommer inte helt överens med mina skor. De för just nu en kamp mot klackarna på skorna. Men jag ger mig inte. Klackar är snyggt. ... Nu blir det storbak. Besök i morgon och knytis på torsdag. Trevligt. Finns i baket om det är något. ... Kram på er.

helt fantastiskt

image424
Helt fantastiskt såg Ziyi Zhang och Kate Bosworth ut på Karl Lagerfeld Chanelvisning på kinesiska muren.  Helt perfekt.


Vackert

image423
Photographer:
Aorta, Lundlund.com

Söndag

image421
Nu är det rent och fint här. Har tvättat och städat mest hela dagen, men nu är det ängliten klart.

Ikväll blir det mat och tv. Skön och slapp söndagskväll. Likaså outfiten, alltså skön och slapp.



* tunika/tröja/klänning (vet inte vad jag ska kalla det) - Vila
* Leggings - Gina Tricot
* Tofflor - Shepherd









Länka mera!

Hos Lolita pågår det just nu en tävling som helt enkel ut på att länka mer. Det tycker jag om. Utan länkar skulle jag ju inte få reda på alla era bloggor och allt bra ni skriver. Så lägg upp en länk du med och var med o tävla.
image420

Timbaland - Apologize


Nytt hos HM Rowells

image418
bild: hm

HM har fått in lite nytt i deras webbshop. Fanns några intressanta plagg. Denna svarta top kanske vore något, diggar att det är en dragkedja bak. Synd bara att man ite får se topen bakifrån. Paljettlinnet känns också väldigt aktuellt. Paljetter kommer allt mer och kan bli en mycket snygg effekt om den bärs rätt/kombineras rätt. Finns i blått (roströda paljetter), svart och grått.

Lager på lager

image417
Höstigt. Snyggt. Bild: Stockholm Streetstyle


En outfit

image415
Bild:
People

Kan inte påstå att jag är ett fan av Mariah Carey. Hennes klädsmak är, ja vad ska man säga, inte min smak direkt. (med snälla ord =) ) Men med denna outfit har hon fått till det, snygg och enkelt. Precis som jag vill ha det. Skinnjackan med de korta ärmarna med dragkedja gör det hela.

shit...

image416

bild: Primark

... va snygga. Lite avis på Cecilias nya skor. Precis vad jag vill ha, fast med något lägre klack då. Jag är en mes som inte klarar av höga klackar. Nu ska jag tråna vidare.

Välgörenhetskollektion av Carin Rodebjers


Carin Rodebjers unika modekollektion We Speak Image är framtagen i samarbete med Canon och Röda Korset. Kollektionen finns att beskåda på Gallerian i Stockholm och fram till den 21 oktober är det frit fram att buda på plaggen. Kollektionen kom till ur en tävling Canon anordnade i somras, där svenska folken fick skicka in  typiskt svenska bilder. "Bilderna har verkligen inspirerat mig. Jag tycker de symboliserar Sverige och vår närhet till djur och natur vilket jag också ville ta fasta på, säger Carin Rodebjer." Och ja, det ser ut som hon lyckats.


Nya stövletter

100632-413
bild: Scorett

Blev en sväng på stan efter jobbet för att fylla hållet i min garderob med. Hittade inget i klädväg, det är illa. Men tro inte att jag kom tomhänt hem för det. Ett par stövletter från
Scorett fick följa med mig hem. Perfekta båda till skor och kjol/klänning.

Inget att ha på mig.

Min garderob ekar tomt. Hjälp. Har inget att ha på mig. Ja, det känns så i alla fall och det är inge kul. Den ena outfiten efter den andra provades i morse och det var inget som var snyggt eller fungerade. IMorgon blir det en sväng på stan, men dessvärre är den redan avbetad och inget hittat. Jag ska ge den en chans till och hoppas på det bästa.

snyggt

image412
Hon har lyckats få till det. Så snyggt


Modette gör slag mot bröstcancer

image411


Modette auktionerar ut speciellt designane t-shirts till förmån för Rosa Bandet. Bland designerna finns bland annat modettes egna redaktör Eleonor Nygård, Alex Schulman, Stylein, Leif Pagrotsky, Ida Sjöstedt. Än så länge finns det tid kvar att buda.

Klicka för större bild

HM bloggar

image398
Läste preics hos
Donnasandra att H&M numera bloggar. Bloggen handlar om designersamarbetet "Roberto Cavalli at H&M". Det låter inte helt fel. Hoppas och väntar för fullt på spännande bilder från kollektionen. Personen bakom bloggen är Catarina Midby, fd modechef på Damernas Värld.

bild: HM

Iögonfallande

Marcus Ohlsson » Loréal » 2
Bild:
Marcus Ohlsson, Lundlund.com

snygga systrar

image397
Bild: Getty Image

Inspirerande. Snygga. Coola. Det är Jess och Lisa Origliassio.

Stickat

100632-394
Bild: LaRedoute, Donnasandra

Nu när det är höst och kylan börjar komma krävs det lite varmare pladd. För egen del är det dags att uppdatera garderoben med lite tjockare stickade tröjor. Jag är ett fan av koftor, ett mycket praktiskt plagg enligt mig. Men ibland kan det vara kul att variera sig. Fick syn på tröjorna ovan hos Donnasandra, de ser mycket lovande ut.

Lite off

Inspirationen tryter. Förkyld, astmabesvär och allmänt off. Hoppas det vänder snart.

Stövlar från Scorett

100632-393

Var en sväng på stan efter jobbet och fick syn på dessa stövlar på
Scorett. Vad tycks? Själv diggar jag dem, enda nackdelen var att de glappade lite i hälsen. Får ta o prova med hälinlägg eller sula. Blir nog en sväng i helgen och prova dem igen.

En bild, en outfit, ett statement


bild: elle.com


ps. jag vill ha väskan.

Ring med svart stor sten

image392

Imorgon ska jag till Lindex och spana in denna ring. Ser lovande ut. Hoppas den är lika snygg i verkligheten som den ser perfekt ut här. Ringen finns med svart eller mörklila sten. Jag är ute efter den svarta.


Alex Schulman slutar blogga

Användarbild


Ja, det är sant. Idag meddelande
Alex Schulman att han slutar blogga. Här kan ni läsa hans inlägg och förklaring till varför han slutar blogga. Vad tycker ni om hans blogg. Själv tycker jag både om den och inte. Gillar det humoristiska, ironiska och där han driver med olika människor. Däremot är jag emot personliga påhopp, inlägg som kanske gått för långt.