London

image390


Då var det bestämt. I vinter/vår blir det en tripp till London. Har ju aldrig varit där, så det är VERKLIGEN på tiden. Tänkte hör med er läsare om ni har några bra London-tips. Shopping, nöje, kultur... och framförallt om ni vet något bra och relativt billigt boende i centrala london.











Mode per post

100632-389
Nu kan du skicka brev med en
touch av mode. Igår var det Frimärkets dag och temat var svenskt Mode. 
Frimärkena, som tecknats av Stina Wirsén, illustrerar kreationer av Ann-Sofie Back, Lars Wallin, Katja of Sweden, Behnaz Aram, Gunilla Pontén, Carin Rodebjer, Rohdi Heintz och designkollektivet Nakkna. Illustrationerna är  väldigt snygga. Själv skulle jag vilja ha några av dem som affischer. Måste kollas upp.

Traderatips

image388

Här kommer några traderatips:

  • Parkas från Monki. Behöver nog inte presenteras.
  • Vill du inte frysa om huvudet i vinter, kanske denna pälsmössa vore något. Se om jag vågar mig på pälsmössa i vinter. Snyggt med svårtburet.
  • Själv letar jag efter ett fickur att hänga runt halsen och detta ser lovande ut. Fungerar och är i fint skick.

Stövlar från Topshop

image387
Typiskt att
Topshop inte finns i min närhet. Typiskt att mina vader inte platsar i typ några stövlar och därmed troligen dessa. Typiskt att de är så snygga och jag bara så gärna skulle vilja ha dem.

Kod som styr bloggnamn och underrubrik

Har fått frågor om koden som styr texten där ditt bloggnamn och beskrivning står uppe till vänster på bloggen. Den styrs av koden: 

<div id="header">
<h1><a href="${BlogUrl}">${BlogTitle}</a></h1>
<h2>${BlogDescription}</h2>
</div>

Vill du ta bort texten tar du bort de två mellanliggande raderna och är vill du ha tillbaka dem är det tvärstom. Lägg till dem.

Lycka till.

Höstens heta accessoar - Ringen

image386
Det hetaste smycket i höst och vinter är definitivt ringen. Stor ska den vara. Här är några snyggingar:

Guldring med stor svart glassten, Monsoon Accessorize
Ring med stor röd sten, Asos
Stor oval ring med brun sten, Asos
Silver ring med en bärnstensinspirerad sten, HM
Djurmönstrad ring från Kennet Jay Lane, NET-A-PORTER
Ring med blå oval sten med strass runt, NET-A-PORTER 

Color of Benetton

image385
Bild:
Benetton

Färgstarkt. Glädje. Stickat. Värme. Perfekt i höst.


Så vacker



Lars Winnerbäck & Miss Li - Om Du Lämnade


Lyssna och njut!


The Bag

100632-384
Bild:
Copenhagen streetstyle

Spinner vidare på det förra inlägget. Fick syn på denna väska på en av outfitbilderna hos Copenhagen streetstyle. Väskan kommer från Prada. Känner ni mig så vet ni ju hur mycket jag älskar väskor, så JA, den får mer än gärna joina mig. Så snygg.

Dip-dye

100632-383
bild:
style.com, A.P.C, Branten.com

En trend som jag är sugen på i höst är dip-dye. Trenden är synlig hos flera av de stora designerna, Prada, Louis Vuitton, Michael Kors... Själv hoppas jag på att vi kommer få se fler färgdoppade plagg hos de svenska kedjorna. Ett exempel är tröjan/klänningen till höger som kommer från Velour.

50% hos Cocoo

100632-380















Tidningen
Glamour har en "shopping-glamour-weekend" och ger sina läsareförmånliga rabatter.  I helgen får du 50 % rabatt på hela sortimentet hos Cocoo. För att kunna använda rabatten måste du ange koden "cocooglamour" i kassan.

Hemma igen

Hemma igen. Det har varit fullt upp. Har varit i Karlskrona på tjänsteresa med jobbet. Det var mycket lärorikt och spännandem en ny upplevelse. Huvudet är proppat med information nu, mycket att lära sig för att komma in i det nya jobbet.

I helgen blir det lungt.




vitt grått svart

100632-378
bild:
Asos

Vitt, grått och svart är en kombination som definitivt går hem i höst. Funkar i alla lägen. Outfiten ovan är ett snyggt bevis. Fastnade helt för den, så vill jag se ut. Snygg, enkel, stilfull.

whyred + ica = bra sak för miljön

image376
Nu finns ica:s flergångskassar designade av Whyred i butik. Spring och handla och gör en bra sak. För varje såld kasse skänks 5 kronor till WWF. Flergångspåsarna är dessutom gjorda av återvinningsbar polypropylenplast, vilket är bra för miljön. Ica har dessutom nu en 
kampanj där man får 3 st lågenergilampor och en Whyredpåse för 100 kr.










Vill ha!

100632-375

Efterlysning - etnoinspirerad kofta från HM Trend.

TÄnkte bara höra med er mina kära läsare om ni sett denna kofta, som Elin Kling bär här, i butik. Någon som i sådana fall skulle vilja göra mig en tjänst och köpa den åt mig. Skulle vara supersnällt.


















Bild:
Elin Kling

Höstinvestering

Ny årstid innebär ofta uppdateringar av garderoben. För egen del finns det en del som jag både behöver och vill ha (och därmed också behöver :) ).

Jeans/byxor: Jeans och byxor är något som jag verkligen behöver. Mina svara byxor/jeans är för välanvända och kommer med största sannorlikhet säga nej snart. Så prio ett är ett par svarta jeans. 

Klänningar: Skulle vilja ha en klänning i mörk färg med antingen hel eller 3/4 ärm och markerad midja.

Kjolar:
En svart i enkel modell och en skinnkjol. Har gjort en beställt på enskinnkjol, så håller tummarna på att den ska passa.

Skor: Ett par boots, i stil med Hopes ombloggade och ett par snygga och skönt vinterskor. Ett par svarta klassiska pumps behövs ju också.

Jackor:  Ska nog klara mig på den fronten. Årets och förra årets köp får hänga med i höst/vinter med.

Koftor/tröjor/skjortor: Behövs i massor, både koftor och tröjor. En svart, en mörkgrå, en mellangrå, en mönstrad, en..... Skulle även vilja hitta några snygga skjortor, gärna  en rutig. Enkla bastoppar behövs alltid.

Väskor: Väskor kan jag aldrig få för många av. Behöver inte direkt någon, men dyker den upp går det ju inte att säga nej. Eller hur.

Huvudbonad: Behöver några mysiga och sköna mössor/baskrar. Kan behöva mot höstens och vinterns rusk.

Övrigt: ring med stor sten, peace-örhänge, ett brett skärp


Rutig skjorta

RUFFLE & FLOW photo | Kate Bosworth
Bild: People.com

Efterlyses: Snygga rutiga skjortor. Jag har kollat runt i de flesta affärerna här i stan efter en snygg rutig skjorta, men tyvärr har min lycka inte varit så bra. Skulle kunna tänka mig en lik den Kate Bosworth bär här på bild. Snygga fäger och lite annorlunda modell. Efterlyser även en rutig skjorta i gråa fäger. 

Koftklänning

100632-374
En grå kofta är ett måste i höst och min garderob ekar tomt på den fronten. Måste ta o investera i några. Är även lite sugen på en lite längre kofta, en kofta som kan fungera som klänning. Har hittat två olika alternativ.
Den först kommer från La Redoute och består av 80 % ull, 20 % polyamid. Längd 80 cm. Den andra är från Ellos och är stickad i 100% akryl med mjuk kashmirkänsla. Längd ca 85 cm.  Vilken tror du är bäst och snyggast?

Snygga armband

100632-373

Cocoo har massor snygga accessoarer just nu och mer kommer. I dagarna kommer det trilla in massor med nyheter. Armbanden ovan är mina favoriter. Diggar helt det första, kombinationen glitter och nitar känns rätt.

Fredag

image371
Kanske lite sent, men här kommer en dagens. Nu är det helg. Denna vecka har verkligen gått fort. Nu har jag jobbat en vecka på nya jobbet och det känns verkligen så kul. Är så glad för det.



Dagens outfit:
Svart top, HM
Gra tweedkjol, VILA
Leggings, Lindex
Stövlar, Skopunkten






Skinnjacka så snygg

100632-370
Gick precis in på
Asos och fick synd på denna skinnjacka. Wow, så snygg. Sidknäppning, quiltade skinndataljer och stora knappar. Jackan finns i svart och grått och kostar 1,288.90.

Wrapped

100632-369
Bild: 1.
Stockholm Streetstyle 2. The Sartorialist

Snyggt. Huvor och hucklen på huvudet är höstens grej. Så här vill jag vandra runt i höst. Perfekt att stänga ute kylan och höstrusket. Dessutom perfekt för dåliga hårdagar. Kanske skulle våga mig på en sån imorgon. Får se.
Vad tycker du om den virade halsduken runt huvudet?

Skinnkjol

Zooma


Det blev en beställning på
denna kjol i skinnimitation från LaRedoute. Hoppas den ser snygg ut i verkligheten och inte så plastig. Rapport kommer senare.











Onsdag

image368
Kanske lite sent, men idag har det varit fullt upp. Efter jobbet var jag och några tjejer från jobbet och red islandshästar. Oj, det var en upplevelse. Har typ aldrig ridit, men vad kul det var. Däremot vet jag en som kommer vara öm och ha ont i halva kroppen imorgon - moi.
Vad har ni haft för idag?




Dagens kläder blev:
Randig skjortklännin, Carlings
Tights, Gina Tricot
Stövlar, Skopunkten
Väska, Second hand
Armband








Tisdag

100632-367
Då var andra arbetsdagen avklarad på nya arbetsplatsen. Tror det här kommer bli riktigt bra. Trivs redan, det är skönt.

Har kommit fram till att jag nog måste införskaffa lite mer kläder. Krävs ju lite mer nu när jag inte längre har arbetskläder. Inte fel att "vara tvungen" att köpa nytt. Me like.



Idag blev det:
- Jeans, Vila
- Svart top, HM
- Svart kofta, Vero Moda
- Svart jacka, HM
- Rossjal, Indiska (även inomhus)














Buzzador: Wrigley's halstabletter

136652-490

Precis innan flytten fick jag min första leverans från
Buzzador.se Det var en mycket trevlig paket, massor med goa halstabletter från Wrigley's. Wrigley´s Extra Cool Pro, som de heter, finns i tre smaker och är bra för tänderna. Kan behövas så här när hösten är på ingång. Bli buzzador du med. Alltid kul med paket.

Tillbaka

Då är flytten avklarad, lägenheten i sin ordning och första dagen på jobbet avverkad. Mycket nytt, men kul och spännande.

Nu är internet fixat och bloggandet kan fortsätta. Jag ska försöka uppdatera lite oftare, som ni efterfrågar, men kan inget lova. Bloggen är en fritidssysselsättning och ibland finns det helt inte enkelt tid. Däremot kan jag lova att det kommer bli mer outfitsbilder. På mitt förra jobb hade vi arbetskläder vilket inte är så roande att visa upp varje dag. Men nu, nu, slipper jag dem och kan klä mig i mina egna älskade kläder.

Hoppas ni haft en bra helg. Det har jag i min nya lya.