Lugn lördag

image204
Nu har jag kommit hem från jobbet. Blir en lugn kväll framför tv:n. Det är allt jag orkar med just nu. Ska ta och se Save the Last Dance 2. Rekommenderas. Mycket bra musik och dans.






 


Här ska det väljas

100632-202
Snart är det dags. Än så länge är det två veckor kvar till sista ansökningsdag, men lika bra att vara ute i tid. Har tänkt att läsa nån intressant kurs till hösten. Behöver lite stimulans. Funderar på marknadsföring alternativt företagsekonomi. Tyvärr är utbudet inte lika stort om man, som jag, vill läsa på distans. Blir att plöja alla dessa kurskataloger i helgen.

Sak du plugga i höst? Vad?

Dagens önskeoutfit

100632-201

 

Fredag och helt underbart väder. Önskar jag kunde vara ute hela dagen. Bara njuta av solen. Tyvärr är det jobba som gäller, så det blir inte många roligheter här. Annars hade jag gärna satt på mig ovanstående outfit.

Torsdag

image200

Idag är det fullt upp. Först är det jobb. Sen blir det en tripp till Linköping och Ikea och ett besök hos Lena. Trevligt Trevligt. Så tyvärr kommer det nog inte bli så mycket bloggande idag heller. Vad har ni för er idag då? Jeans - Sisters

  • A-linjeformad blus - VILA
  • Guldskrärp - Lindex
  • Skinnväska - Indiska (mkt gammal)
  • Scarf - Second Hand.

Ha en bra dag.


Onsdag

100632-199
Då är det dags att bege sig till jobbet. Idag är det lång dag som gäller. Vill hellre vara ute och njuta av det fina vädret. Hoppas det håller i sig.


Jeans, VILA
mönstrad blus/tunika, Vero Moda
Rött skärp, Second hand
Svarta "herrskor", Vagabond

















Underbara Tee's

100632-198
Visst är de helt underbara! VILL. HA.
Såg dessa t-shirts hos
Lalein och blev helt förälskad. De kommer från Zara, som tyvärr inte finns i min närhet. Så nu är min fråga till er, alla mina kära läsare: Om ni har vägarna förbi Zara, skulle ni vilja köpa dessa till mig? Vore verkligen jättesnällt.

Dagens Asos

100632-197
Kollade igenom nyheterna som kommit in hos Asos de senaste dagarna. Denna clutch skulle göra sig fin i sommar och passa fint i min väsksamling.

Solglasögon

100632-196
bilder från: HM.se, Asos.com, Wedin.se, eyesave.com, Shopbop.com


Nu när solen börjar titta fram är det dags att ta fram solglasögonen. Solglasögon är en snygg accessoar i vår och sommar och ett måste för mina känsliga ögon. Själv är ju sugen på några nya. Funderar på ett par Rayban look-a-like och ett par med rolig färg. Finns många fina solglasögon just nu. Vad kommer du använda för solglasögon i vår/sommar. VIsa gärna med bild.

  1. Ashley Large Sunglasses från Asos
  2. Marc Jacobs
  3. Gucci
  4. Wayfarer, Rayban
  5. Tom Ford Eyewear, Shopbop
  6. Stora solglasögon, HM
  7. Pilotglasögon i färg, Wedins (finns i röd, grön, blå, gul och orange)
  8. Classic Aviator i guld, Asos
  9. Gröna solglasögon i 70-tals stil, HM
  10. Florescent Wrap Sunglasses, Asos

Lugg

image191
Såg den här bilden på Nicole Richie och oj vad snyggt. Funderar på att klippa lugg igen. Men jag vet inte, kanske inte är det smartaste. Kommer säkert ångra mig efter nån vecka. Lugg och lockigt hår är nämligen ingen bra kombination. Men när jag ser denna bild på Nicole.... oj så snyggt. Vad röstar ni på: lugg eller inte?













Dagens skörd

100632-195

Mer färg var det här. Dagens skörd blev en grönmönstrad tunika/blus från Vero Moda. Föll för den på direkten. Ett vitt linne med paljetter och brottarrygg från Gina Tricot. Långt och ledig modell. Den gröna klänningen från Gina tricot är jättesött och färgen är superhärlig nu i vår och sommar. Men jag är lite tveksam till modellen. Jag och a-linjeformat är som jag sagt förr inte en superkombination. Ser ut som ett berg i det. Ska nog gå och kolla om det finns i en mindre storlek imorgon och se om den passar bättre. Ett chockrosa nagellack (La Paz) från Mavala fick också följa med hem.

Lördag

image194
Äntligen lördag och jag är ledig. Skönt. Idag kommer K och P hit. Ska bli spännande att se hur stor K:s mage blivit. De väntar barn om ca 1 1/2 månad. Blir en sväng på stan och en härlig vårpromenad. Jag skulle gärna strosa runt i detta på stan idag:

Beige trenchcoat med 3/4 ärm från
HM
Mörkbrun/svart Chloé
Svart blus från Topshop
mörka jeans från HM
Stövletter/boots från Urbans Outfitters.

Nyhet: Parfym från Demeter

image193














Nu lanseras parfymerna från Demeter i Sverige. Vad sägs om en parfym som luktar som "Between The Sheets", "Dirt", "Gin and Tonic" eller "Laundromat". Kul idé, verkligen annorlunda. Är du sugen finns de att köpa hos Pulpstore.

Stilikon

image190

För några dagar korade
Amanda, på utmaning av Sara, sin stilikon. Själv har jag svårt att endast kora en "stilikon". Det finns många som klär sig snyggt och inspirerande. En av dem är Rachel Bilson. Jag diggar hennes självsäkra feminina stil med en touch av moderna och coola inslag. En av favoritoutfiterna är bild nummer två, diggar hur hon bryter av den fina vita klänningen med en cool rockig skinnjacka, som för övrigt är hur snygg som helst. Rachel vet helt enkelt hur man ska klä sig och jag skulle inte säga nej till hennes garderob.

Intervju

100632-188

Då har den kommit ut. Blev för ett tag sen intervjuad av den/de lokala tidningarna nollelva och nolltretton. Känns lite konstigt. Jag intervjuad för min blogg. 

Angående min blogg. Vad tycker ni om den? Bra, dåligt, vad vill ni se mer av, mindre av, något ni saknar?

M by Madonna

Nu finns Madonnas kollektion för HM att köpa. Kollektionen ska spegla Madonnas tidlösa, exklusiva och glamorösa stil. Svårt att utifrån bilderna säga om de är exklusiva, men tidslösa ser de i alla fall ut att vara. Själv tycker jag att det ser rätt vanliga ut och sticker inte ut något. Lite tråkigt. Det ända från kollektionen som jag var sugen på var turbanen, men tyvärr finns den inte i webbshopen. Se om det går att få tag i den nån annan stans.

Vad tycker ni om kollektionen? Har ni köpt något eller sugen på något från kollektionen?

Grattis alla nominerade

Nu är nomineringen i Aftonbladets modebloggtävling klar. Grattis alla som kom med.  Här kan du rösta på din favorit av de nominerade:
Sveriges bästa modeblogg

Vilka är dina favoritbloggar? Själv tycker jag det är svårt att välja ut bara en blogg. Finns så mycket intressanta och bra, som har sin egen stil. Några av mina favoriter är Amanda, Sophie's fashion, Fade and shade, Rubia, Sjukt bra, Svartvitlila, Lottisin..... mfl. Tar gärna emot tips på bra och intressanta bloggar. De behöver självklart inte vara modebloggar.

Heta lockar

image187
bilder: People, Getty Image, Instyle



Nog för att kändisar har tillgång till stylister som kan uträtta mirakel dygnet runt. Men jag lovar, du behöver ingen stylist för att få ett härligt lockigt hår.

  1. Svall a la Jessica Simpson. Locka håret med en mediumstor locktång. Locka inte ända upp till rötterna. Sluta med att fixera lockarna med spray och lite glansmedel.
  2. Krama in anti-frizz serum eller mousse för lockigt hår i dtt fuktiga hår. Blås det torrt med en tratthårfön för att få fram dina naturliga lockar.
  3. För att få fram lockigt hår a la beyonce kan det krävas lite mer styling. Locka antingen håret med en locktång med mindre spole eller lägg upp håret på små spolar. Se till att håret är blött/fuktigt när du lägger upp spolarna.  Själv rekommenderar jag sämskinnspapiljotter. Inga taggar och är bekvämma att sova med. Dra fingrarna genom håret för att få en liten ruffisg effekt.
  4. Scarletts lockar får du genom att lägga upp ditt hår på stora spolar allternativt lockar det på en locktång med stor spole. Locka inte ända upp till rötterna. Spray lite lätt över lockarna för att hålla dem på plats. 


    Själv rekommenderar jag TIGI´s produkter för lockigt hår. Superbra. Definierar, sparerar och ger det lockiga håret volym och lyster.

tisdag

image186

Nu är det snart dags för att bege mig till jobbet. Ett kvällspass som vanligt. Alla ni som har ett måndag-fredag, 8-17, jobb kan vara lyckliga. Idag har jag skrivit ihop en jobbansökan till ett jobb som jag VERKLIGEN vill ha. Tänk om det kunde bli mitt.

Vad har ni alla gjort idag?

enkel topp med fina detaljer


bild:
Asos

Har kommit fram till att jag behöver fler lite finare toppar. Toppar utöver basicsortimentet. Denna gråa tröja från asos ser lovande ut. Gillar mixen av materiallen, bomull och satin. 

Inge kul att jobba helg

Nu är helgens jobbpass över. Skönt. Inte alls kul att jobba hela helgen. Idag är jag i alla fall ledig. Hade hoppats på bra väder och en långpromenad idag. Men det ser inte så lovande ut. Riktigt skumt väder idag. För en timme sen sken solen och nyss vräckte det ner hagel. Blåsigt och kallt är det med. Var tog den härliga våren vägen. Blir nog en dag inne. Måste tvätta, diska och städa. De där tråkiga måstena.

COS

image185
bild:
Aftonbladet
 
Idag slog HM upp portarna till sin nya  butikskedja, COS, i London. Deras sortiment kommer att bestå av "basplagg, uppdaterade klassiker och de senaste trenderna" och fokus kommer att ligga på kvalitet, material som såväl passform. Det låter inte helt fel. Enligt designern MIchael Kristensen är det prèt a porter fast till lite mer rimliga priser. Plaggen ser mycket fina och sofistikerade ut, med diskreta men härliga detaljer. Hoppas nu inte det dröjer allt för länge innan de kommer till Sverige.

Vårens färger: gul

100632-184

Nu när vären äntligen är här är det på tiden att uppdatera garderoben med vårens färger. En av vårens och sommarens stora färger kommer att vara gult. Gult är fint och inte alls som ramsan säger - "gult är fult". Så var fin och klä dig gult  i vår. Gult kommer pryda allt från jeans och klänningar till små accessoarer som skärp och skor.



Look of the week

image183


Mischa know how to dress. Här ses hon lämna La Vonversation Café i Hollywood iklädd en  mönstrad klänning och en mönstrad stickad "mössa". Mischa vet vad som gäller och får enligt mig nästan alltid till det. Denna outfit andas verkligen sommar och så här skulle jag mer än gärna vandra runt i sommar.

bild: Style

Äntligen vår

Vilket härligt väder, äntligen sol och lite värme. Tänk vad lite sol kan göra. Blir genast mycket piggare och på bättre humör. Så idag ska ta en riktigt lång promenad och bara njuta av att våren är här.


Tisdag

image181

Snart är det dags för mig att bege mig till jobbet.  Skulle hellre vilja vara ute i det fina vädret. Ta en lång promenad, sitta ute under en filt och njuta av solen. Nää, jobb vad det ju. Ska ta mitt pick och pack och bege mig nu. I dagens väska finns:

  • Quiltad plånbok från HM
  • Nyckelknippa
  • Mobil
  • lite krämer är ett måste: handcreme från Vaseline, 8 hour creme från Elisabeth Arden och läppbalsam från Rosebud & co
  • Återbäring från Östgöta brandstodsbolag
  • Kalender från Ordning & reda
  • Anteckningsbok från Stockhome
  • Min kära Ipod som gör resan till och från jobbet så mycket skönare

Solglasögon - en accessoar som förgyller

MARC JACOBS SUNGLASSES photo | Jessica Biel
Bild: People


Jessica Biel visar här hur en accessoar kan förgylla och pigga upp. De klassiska aviators med röd touch känns helt rätt. Nu när solen tittat fram och våren är här är det dags att investera i några solglasögon. Då jag har en tendens att förlägga mina, blir det inga dyra för min del. HM har många snygga färggranna budgetsolglasögon. På tradera går det också att göra en del fynd. Men du bör vara medveten om att allt inte är äkta, även om det sägs det.

Stockholm shopping

image179

Japp, detta är helgens skörd. Jag som lovade mig själv att jag skulle införa mer färg i min garderob. Ni ser ju hur det gick med det.  Inte så bra.  =)

  • Skorna var kärlek vid första ögonkastet. De kommer att användas flitigt i vår. Ska ta och smörja in dem med vax så de håller sig fina länge.
  • Den svarta a-linjeformade blusen kommer från VILA och invigdes redan på lördagkvällen. Så fin så fin. Den kommer användas flitigt i vår.
  • Jeansklänningen är från MQ:s Sunshine kollektion. Den är verkligen hur fin som helst, gillar den skarpt. Men jag har inte bestämt mig än om jag ska behålla den, känner mig som ett hus i den.
  • Inhandlade även ett silvrigt nagelack från Mavala och Rosebuds Lip Balm. Valde mintversionen då jag tyckte orginalet lucktade för söt o sliskigt.  

home sweet home

Då var jag hemma igen. Tiden går så fort när man har roligt. Helgen har varit helt underbar. Spenderat helgen med mina vänner, shopping, massor god mat o middagar och fest. Kan inte blivit bättre. Hoppas er helg varit lika fantastiskt som min.

Stockholm, here I come



Nu ska jag snart bege mig. Ska till Stockholm över helgen och hälsa på mina älskade vänner. Det ska bli så kul. Återkommer på måndag. Då kan ni förvänta er en uppvisning av helgens shopping. Ska även försöka få till några streetstyle och annat kul.

Så ha en trevlig och kul helg nu så ses vi på måndag.
Kram på er.

Dagens Asos



Kollade igenom nyheterna på Asos och hittade denna klänning. Ser så skönt somrig ut, med en touch av 70-tal. Jag skulle verkligen behöva lite färg i min garderob.

Hemska människor

Har precis sett klart på dagens avsnitt av Hitta hem på Tv4. Jag blir helt skärrad övar att det finns så hemska människor. Vanvårda, misshandla och överge djur.  Kan inte förstå hur man kan behandla ett djur på detta sätt. Jag ryser och mår illa av bara tanken. Djur är hur underbara som helst och förkännar kärlek och omtanke. Att ha djur innebär ett ansvar, ett ansvar som man är skyldig att ge. Nu ska jag ta och gå och gosa med min kisse. Världens underbaraste katt.

Dagens Asos

image178

Dessa skulle sitta så fina på mina örhängen. Funderar på att trotsa mitt köpstopp och skicka iväg en beställning. Hmmmm.....


Soft söndag

image177


Älskade söndag. Söndag är dagen då det är helt tillåtet att inte göra någonting utan att få dåligt samvete. Själv ska jag bara ta det lugnt hela dagen. Läsa en bok, se på film och mysa med min lilla älskling (min katt alltså=) ) Hoppas ni får en skön söndag.


I detta skulle jag gärna mysa runt idag:


Look of the week

100632-176


Jessica Biel har prickat in alla rätt här. Måste säga att jag föll pladask för hela outfiten. Känns helt klockren. Vill. Ha .Nu.

















Partyfin under 1500

100632-175

Ikväll blir det en lugn hemmakväll, men skulle jag ut ikväll skulle jag mer en gärna dra på mig detta. Enkel, trendig och budget. En partyoutfit behöver inte kosta skjortan. Glöm alla dyra och exkulsiva trendplagg.


Puffärm


Spanade runt på Asos och hittade denna söta
topp med puffärm. Är det någon mer än jag som tycker det är så fint med puffärm. Om jag inte hade köpstop just nu så skulle jag definitivt klicka hem en nu.

posh goes blond

100632-174
Kan det vara för att passa in i LA-stilen eller är det för den kommande reality-serien? Posh har gått och blivit blond. Ser fräscht och somrigt ut på denna bild. Men på andra ser det inte lika fint ut. Kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker det är snyggt eller ej. En sak som är säker är att hon skulle se bättre ut om hon gick upp några kilon. Ser alldeles för bening och smal ut enligt mig.