HM höst

100632-283
bild: modette

Läckert. HM:s höstkollektion ser lovande ut. Hit med skjortklänningen och lackleggingsarna. Vill ha nu. Nästan så jag önskar att det vore höst nu, men bara nästan. Får tålmodigt vänta.

Street marknad

I dessa lägen vill jag verkligen bo i Stockholm. Tänk att få strossa runt på street marknad och njuta. Är rätt sugen på att ta en sväng till storstan över dagen. Får nog ta och kolla över plånboken.

100632-282
Annons: Modette.

Skjortklänning

image281
I nya numret av Glamour listar Maria Virgin, Glamours modechef denna skjortklänning på hennes lista för Juni. "Skjortklänningen är årets mest användbara plagg". Lyllos henne som redan har denna klänning. Vill med ha. Någon som sett den på HM? Finns varken i Linköping eller Norrköping.















Dagen Asos

image280

Snyggt enkelt avslappnat.

Veckan som gått - Mischa Barton

100632-279


Ny kategori. Tänkte jag skulle ta och rada upp kändisars olika oufit "veckan som gått". Först ut är Mischa Barton. Hon vet hur man ska klä sig. Den ena snygga klänningen efter den andra. Kan inte bli annat än lite avundsjuk. Yes, jag erkänner. 1. Först ut är
en grå klänning. Gillar den slappa och lediga formen, som med rätta accessoarer och stil blir helt rätt. 2. Näst ut är en silverklänning med skrynkling över mage/höft. Snygg galablås, men som tyvärr inte gör sig rätt på Mischa och tvärtom. 3. Till prämieren av filmen The Diving Bell and the Butterfly kom hon i en helt underbar skimmrande metalicklänning. Färgen, modellen, detaljerna, helt rätt. (Kolla in ryggen.) 4. Sist ut är en Christian Dior klänning. Helt underbart "old Hollywood"-stil. Klassiskt snyggt.

Vilken är din favorit? Själv väljer jag nummer 3, helt perfekt och sagolik enligt mig.


Lördagkväll

image278
Vilken fulländad och perfekt kväll.

Kvällen började med grillning hemma hos en kompis. Massor god mat och tjejprat. Tanken var att det skulle slutat här och blivit hemgång. Men jag och M bestämde oss visst för att gå ut.  Det gjorde vi helt rätt i, för så kul det var. Massor roligt folk ut och skön stämmning. Idag är jag trött och har ont i min fot.




 


* Blå balongklänning, Vila

* Svarta leggings, Indiska

* Skor (ej de på bilden) svarta med strassspänne på, Wedins








Ny webbshop: Lindex

Nu har Lindex slagit upp portarna till sin webbshop. Nyfiken. Kolla in den här.

image277


Tips på snygg turban?

Hej alla läsare. Tänkte höra med er om ni sett eller vet var man kan få tag på en snygg, enkel svart turban? Eller ja en huvudsak som liknar typ en turban.

Badsnygg

100632-276

Sommaren närmare sig och är snart här. Sommar sol och värme, ja tack. Det börjar bli dags att ta tag i bikiniletandet. Trekant, bandeau, vanlig kupa, baddräkt, tanga, hipsters, knyt, volang, ja listan på variation går att göra lång. Vilken bikinimodel föredrar du?

Grön/ mönstrad bikini, Nelly
Missioni inspirerande bikini, Accessorize
Guldig bandeau bikini, Gina tricot
Blommig baddräkt från Missioni, Browns Fashion
Svart bandeau bikini, Urbans Outfitters
Silvermetalic trekantbikini, HM

what's the time

Såg denna snygga klocka på Elin Klings blogg. Så snygg. Har länge letat efter en snygg och enkel silverklocka. Denna är helt klockren. Känns helt rätt. Klockan är av märket Tritoni och är tillverkad av PVC-plast, aluminium och repfritt mineralglas. Perfekt. Hmmm... är ju sugen, får se vad lönen räcker till.





bild: Elin Kling.







Morgondagens viktiga

100632-275
Imorgon bär det av till Jönköping för ett viktigt möte. Hoppas verkligen det går bra. Provade igenom olika oufits inför morgondagen och detta blir det.



Svart kavaj med 3/4 ärm och skärp i midjan - HM
Vit linne - HM
Mörkblå jeans - Sisters
Skinnväska - Indiska
Svarta "gubbskor" - Vagabond
(Yes de måste putsas först)









I wish

100632-274
Hittade denna klänning på Ellos och funderar skarpt på att beställa den. Okej det är kanske lite "farfarsnattlinne"-varning på den. Men med rätt kombination tror jag den kan bli grym. Så här skulle jag vilja matcha den.

Skjortklänning, Ellos
Biker skinnjacka, Rick Owen, Net-a-porter
Armband, Forever21
Coola sandaler, Skopunkten
Leggings, HM

Hit or miss?

CAMERON DIAZ photo | Drew Barrymore

Tänkte bara kolla med er vad ni tycker om "snickarkjol". Hit eller miss? Såg nämligen denna bild på Cameron Diaz . Själv tycker jag att i rätt komination och stil att det helt klart går hem. Soft, skön stil som passar utmärkt nu i sommar.















bild: People.com



Dilemma

100632-273

Kvällens dilemma. Vad ska jag ha på mig. Varför ska det alltid vara så svårt att bestämma sig. Funderar på något av dessa outfit. Lovar blir säkert en fjärde till slut. Vilken tycker du?

Bondbrudar

image272

Tvillingsystrarna Olsen är aktuella för den kommande Bond-filmen Bond 22. Me like. Som motspelare skulle de få James Craig, som kommer att spela James Bond. I kontraktet som de blivit erbjudna finns det en klausul som säger att de slipper filma sexscener. Själv hoppas jag att de antar erbjudandet och att vi i framtiden får se ett par fashionabla tvillingbondbrudar.

Rihanna

Rihanna

Älskar Rihannas nya klipp. Håret ger en henne en starkare look. På denna bild ser hon helt fab ut. Diggar hennes top från Matthew Williamson, skönt slapp och snygg.

















 
bild: instyle.com


I wish

100632-271
På dagens schema står det städning och jobb. Skulle hellre vilja dra på mig denna outfit och ta en sväng på stan och gå på museum.  

* Härligt färggrann mönstrad basebolljacka -
Monki
* Jeans - Cheap Monday
* Svart linne - Monki
* Ugglehalsband - Forever 21
* Brun skinnväska "foldover crossbody" - Topshop
* Skinnsandal med grov träklack - Topshop

Bagage tag

Snart är sommaren här och alla dess resor som den brukar innebära. Ett säkert kort för att inte tappa bort sin väska under semestern är bagagelapp. Men hur kul ser de ut igentligen. Ett tips är dessa små hund-bagage tags från Asos. Så söta.

 
Fluff Pug Pack Of 2 Luggage TagsFluff Chihuahua Pack Of 2 Luggage TagsFluff Sausage Dog Pack Of 2 Luggage Tags

The Twist


bild: Asos

Denna klänning från All Saints ser ut som en perfekt sommarklänning. Skönt material (bomull) och färgen skulle göra sig perfekt till en solbränd kropp. Klänningens utformning och detaljer känns även helt rätt. Twist i midjan framtill och mönsterutklipp nertill och i ärmarna.

Nyfiken på dig

Precis som Ulrika, är jag nyfikna på vilka ni är. Vem är du som läser min blogg. Kul att du gör det.
Lämna gärna en kommentar och skriv lite om dig själv. Ex:

* Namn, Ålder, Boendeort, Sysselsättning
* Klädstil?
* Modefavorit?

Skulle även vara kul att höra vad du tycker om min blogg.

*  Varför läser du min blogg? Vad tycker du? Bra/dåligt?



Kram på er.

Golden legs

Tänkte bara tipsa om att det finns ett par guldleggings, liknande American Apparel's guldleggings, på Gina tricot. Ritkigt snygga.


Tisdag

100632-270
Vilket härligt väder. Så mycket piggare och gladare nu när solen skinner. Idag blir det en tripp till Linköping för att träffa några vänner. Lite shopping, fika på uteservering och massor prat. Helt perfekt tisdag.

Dagens:
Vit blus - Gina Tricot
Svart linne - HM
Jeans - Sisters
Svart lackväska - La Redoute
Skor - Wedins






Hoppas ni har en trevlig tisdag! 




Efterlyses: HM:s höstkatalogs koder

Kollar runt på massor bloggar och får syn på det ena snygga plagg efter det andra från HM:s höstkatalog. Har fastnat för den roströda kjolen, den svarta kjolen och den svarta parkasen. Då jag inte fått katalogen än, tänkte jag höra med er om ni har koderna till dessa plagg. Skulle vara jättesnällt. Ser ni andra plagg som ni tror är jag, får ni gärna posta dem med.


Veckans shopping

100632-268

Jag hann även med en liten shoppingsväng i veckan, vilket resulterade i två linnen och en hängslekjol. Guldlinnet kommer nog bli en favorit på sommarens fester. Det kommer från HM och var rena fyndet, 98 kr. Det ljusblågråa linnet med dubbelknäppning är från Vila. Hängselkjolen från MQ fick också följa med hem. Gillar att den även kan bäras som bara kjol, med hängslena knytna som skärp.

Söndag

100632-263



T-shirt - Cubus
Hängslekjol - MQ
Leggings - Indiska
Pepitamönstrad a-linje jacka
Skor - Wedins
Lackskärp










Äntligen lite ledighet. Kan säga att den var efterlängtad och välbehövlig. Passade på och tog en sväng till Söderköping, närmare bestämt Jofotex. Stor tygaffär med mycket klädtyger. Hittade ett jättefint knallblått tyg som jag tänkte sy en "
paper bag waist"-liknande kjol eller en likt denna Elin Kling bär här.

Stockholm streetstyle by The Sartorialist

100632-261

Bild: The Sartorialist för Style.com

Kollade igenom The Sartortialist streetstylebilder från Stockholm för Style.com. Inget prat om sakern. Svenskar är snygga och klär sig snyggt. En hel del bloggerskor fastnade på hans lins, bl.a. söta Sigrid.

Bags for me

100632-259
Väskan är en ständig het accessoar. Själv går jag gärna runt med en snygg väska på min arm.
Dessa nya väskor från Asos ser snygga ut till ett bra pris. En bra kombination.

Snygg klack

100632-256
bild: dinsko, topshop, asos

Träklackar är så snyggt. Själv äger jag alldeles för få klackskor. Förstår inte varför, när det är så snyggt. Dessutom skulle jag kanske behöva det, kortis som jag är. Får nog ta o göra något åt det. Dessa
gråa klackskor från Topshop skulle jag absolut vilja ha och gå runt i. Så snygga.

Dagens Asos


Linnet och
leggingsarna, i want them both. Knytdetaljen på leggingsen piggar verkligen upp ett par annars tråkiga leggings. Linnet är ju bara så... metallic och... så snyggt. Någon som sett linnet till försäljning på Asos. Själv har jag bara sett det i kombination med andra plagg de säljer. Morr, jag vill ha linnet.

HM höstnyheter

100632-258       100632-257
Såg på
Ninas blogg att Hm's höstkatalog har kommit nu. Själv väntar jag förväntansfull på katalogen. Har ju sett lite smakprover på olika bloggar och det verkar som att det finns en del godbitar. Dessa två verkar väldigt lovande och kommer nog beställas. Har ni kollat in höstkollektionen? Vad tycks?

Snyggt, snyggt, snyggt Lindsay


bild:
Celebworld

Give me. Härligt rockigt coolt. Älskar hela Lindsay's outfit här. Så här skulle jag vilja se ut nästa gång jag ska ut.

Sno stilen: Nicole Richie

100632-255

Denna outfit ser helt grym ut på Nicole. Klockrent snygg. Vill du haka på och sno stilen?

Stora solglasögon, vilket är ett måste när det gäller nicole-stilen. HM
Jumpsuite från Asos
Flätat guldskärp i skinn och metal, Forever 21 
Twist Strap Bag, Urban Outfitters
Crossover sandal, Topshop

Bust a style not a missile

100632-254

Som de flesta av er säkert sett så har
Asos fått in tee's med olika textmeddelande på. Vad sägs om en tee med texten "Make love not war" eller Pick flowers not fights". Den bli din för 298 kr.

I'm back

Förlåt den dåliga bloggningen. Just nu är det väldigt mycket på jobbet, så tyvärr är jag inte hemma så mycket. Men snart lugnar det ner sig. Bara så ni vet.

Summerfeeling

Bild: The Sartorialist

Så härligt det ser ut. Fint. Vackert. Totalt somrigt.

Min balkong

100632-252
Idag har jag handlat växter och planterat massor på min balkong. Det blev en Clematis, murgröna och vit lobelia. Så fint det blev. Skulle vilja ha ett svart zinkfat att odla gräs på också. Nu är det bara att vänta på att det ska bli riktigt varmt o skönt så man kan sitta där och njuta.